arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

روسیه از احتمال برگزاری اجلاس سه جانبه سوریه در تهران خبر داد

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور از احتمال برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران برای بررسی بحران سوریه در اوایل ماه مارس آینده خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میخاییل بوگدانف روز چهارشنبه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: اجلاس سه جانبه سوریه با شرکت حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درصورت کسب موافقت رهبری ترکیه ممکن است اوایل ماه مارس در تهران برگزار شود.

به گفته بوگدانف، طرف ایرانی پیشنهاد کرده است که در اوایل ماه مارس اجلاس سران کشورهای ضامن مذاکرات فرمت آستانه در تهران برگزار شود.

وی افزود: تا آنجا که اطلاع دارم ایران و روسیه در این مورد توافق کرده اند و زمان اعلام شده مناسب است.

نماینده پوتین خاطرنشان کرد که در زمان حاضر برگزاری این اجلاس بستگی به موافقت شرکای ترکیه ای برای شرکت اردوغان در آن دارد. نکته اصلی زمان آن است که برای همه مناسب باشد. ما و طرف ایرانی در انتظار پاسخ حکومت ترکیه برای برگزاری این اجلاس هستیم.

وی در مورد امکان برگزاری دیدار پوتین و اردوغان برای گفت وگو درباره اوضاع ادلب گفت که از امکان برگزاری چنین دیداری اطلاعی ندارد.

تاکنون سران کشورهای ضامن صلح آستانه پنج بار با هم دیدار داشته اند که دوبار آن در مسکو، دوبار در استانبول و یک بار به میزبانی تهران برگزار شد.

بوگدانف این را نیز گفت که امیدوار است که نشست بعدی کمیته قانون اساسی سویه در ماه مارس در ژنو برگزار شود و احتمال چنین دیداری بستگی به آمادگی طرف های شرکت کننده در آن دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان