arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸

آماده‌باش ۲۸۰ هزار نیروی پلیس برای انتخابات/ استقرار ۶۰ هزار نفر به عنوان "احتیاط ضربتی"

جانشین فرمانده ناجا ضمن تشریح اقدامات نیروی انتظامی برای برگزاری انتخاباتی امن، از آماده باش ۲۸۰ هزار نیروی پلیس خبر داد و گفت: بر شرایط اشراف کامل داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده ناجا ضمن تشریح اقدامات نیروی انتظامی برای برگزاری انتخاباتی امن، از آماده باش ۲۸۰ هزار نیروی پلیس خبر داد و گفت: بر شرایط اشراف کامل داریم.

 سردار ایوب سلیمانی در تشریح اقدامات نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از دو ماه پیش، قرارگاه های فرعی انتظامی امام علی (ع) را تشکیل دادیم و با بسیج همه امکانات و ظرفیت نیروها، همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان، همه مقدمات و تمهیدات لازم را برای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات آماده کرده‌ایم.

وی افزود: در این زمینه؛ ضمن تامین اشراف لازم، رصد و پایش همه تحرکات و اتفاقات از مرز تا مرکز، اقدامات و ماموریت هایمان را اجرایی و عملیاتی می کنیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به آماده باش نیروهای پلیس برای برگزاری انتخاباتی امن، ادامه داد: بیش از ۲۸۰ هزار نفر از نیروهای پلیس در آماده باش هستند که از این تعداد؛ بیش از ۱۸۰ هزار نفر برای تامین امنیت شعب اخذ رای و سر صندوق های رای گیری، پیش‌بینی شده‌اند.

وی مطرح کرد: بیش از ۴۰ هزار نیرو مسئول تامین امنیت محیط‌های پیرامونی شعب اخذ رای اعم از محله‌ها، معابر، محورهای شهری و برون شهری و ... هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ هزار نفر از ۲۸۰ هزار نیروی در آماده باش پلیس را به عنوان نیروی " احتیاط ضربتی " در نقاط مختلف کشور در نظر گرفته‌ایم؛ تا در صورتی که با هر گونه تحرک ضد امنیتی احتمالی مواجه شدیم، این نیروها بلافاصله وارد عمل شده تا در کوتاه‌ترین فرصت ممکن با هر گونه عامل ناامنی مقابله کنیم.

سلیمانی یادآور شد: تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم و همه شرایط و ظرفیت‌ها برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با شکوه و بیادماندنی مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروها و تیم‌های پلیس در راستای تامین امنیت انتخابات از امروز در آماده باش کامل هستند، بیان کرد: این آماده باش و فعالیت نیروهای پلیس تا پایان برگزاری انتخابات و بدرقه صندوق‌های اخذ رای به محل‌های تعیین شده از سوی وزارت کشور برای شمارش آرا، ادامه دارد.

جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ان شاء الله مردم بار دیگر با حضور پر شور و بی نظیر و شرکت در انتخابات، مثل همیشه باعث دلگرمی و شادی دوستداران نظام و انقلاب اسلامی و ناامیدی بیشتر دشمنان خواهند شد و بار دیگر، یک انتخابات بیادماندنی از لحاظ حضور مردمی و امنیتی را شاهد باشیم؛ انتخابات در نهایت امنیت و آرامش برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی وظایف خود را به نحو اکمل انجام می‌دهد، مطرح کرد: از مردم و طرفداران داوطلبان انتخابات، صمیمانه و خاضعانه درخواست داریم با پلیس همکاری کنند؛ به شایعات توجه نکنند و از رفتارهای التهاب آفرین و تنش زا که زمینه ایجاد ناامنی است، پرهیز کنند.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه توصیه به مردم تصریح کرد: مردم با مشاهده هرگونه عامل ناامن ساز، موضوع و مراتب را به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند که فرزندانشان در نیروی انتظامی، هوشیار و بیدار با هر عامل نا امنی مقابله می‌کنند.

سلیمانی در پاسخ به سوالی درباره روند گزارش تخلفات به وزارت کشور مطرح کرد: تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دادیم؛ سطح بندی پهنه کل کشور (شهرها)، از طرفی تهیه اطلس امنیتی کشور، اطلس مشارکت مردمی و اطلس التهابات یا تنش ها از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه هر گونه احتمال ناامنی را بررسی و احصا کرده‌ایم، گفت: بر شرایط اشراف کامل داریم و خوشبختانه تاکنون مشکلی وجود نداشته و شاهد خسارات به اماکن یا اموال عمومی در جریان برگزاری انتخابات نبوده‌ایم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان