arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸

دانشگاه علوم پزشکی تبریز: هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی گزارش نشده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده است، گفت: تمام تهمیدات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس اندیشیده شده و اطلاع‌رسانی‌های ضروری به شهروندان صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدحسین صومی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه پدافند غیر عامل استان، با اشاره به ابتلای تعدادی از افراد به ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه کرونا یک بیماری ویروسی و با سرعت بالای انتقال است، احتمال ورود آن به کشور پیش‌بینی شده بود و خوشبختانه با آمادگی‌هایی که وجود داشت افراد مشکوک به این بیماری تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه احتمال فوت بر اثر کروناویروس بیشتر از سایر انواع ویروس‌های آنفلوانزا نیست، افزود: تنها 5 درصد از افراد مبتلا به این ویروس به مرحله بستری شدن می‌رسند و احتمال فوت بر اثر این ویروس، دو تا سه درصد است و اغلب این افراد نیز کسانی هستند که بیماری قبلی یا زمینه‌ای دارند.

صومی با بیان اینکه مردم نباید بیش از اندازه نگران این بیماری باشند، افزود: این ویروس از طریق مواد غذایی منتقل نمی‌شود و تنها رعایت موارد بهداشتی می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به این ویروس جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز درخصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز گفت: شستن مداوم دست‌ها با صابون و خودداری از دست دادن با دیگران در اماکن عمومی مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری هستند.

وی درخصوص استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: استفاده از ماسک فقط برای کسانی که علایم بیماری دارند یا در مجاورت افراد مبتلا هستند ضروری است و ماسک زدن برای بقیه افراد بویژه در اماکن عمومی و خیابان ضرورتی ندارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان