arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸

چگونه در فوتبال قافیه را به عرب ها باختیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: ایران و عربستان جدای از اختلافات عمیقی که با هم دارند در عرصه ورزش نیز فاقد روابط دوستانه و محترمانه بوده و سایه یکدیگر را با تیر می زنند.

البته سعودی ها بر خلاف ما که در بعضی ورزش ها مثل کشتی ، وزنه برداری ، تکواندو ، کاراته ، ووشو ، والیبال ، فوتسال ، فوتبال ساحلی ، بسکتبال و ... صاحب عناوین متعدد قاره ای ، جهانی و المپیکی هستیم در بسیاری از رشته های ورزشی حرفی برای گفتن ندارند لکن بواسطه تسلط و برو بیایی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند تلافی این عقب ماندگی در سایر رشته ها را بر سر فوتبال ما در آورده و می آورند!

ما در فوتبال انواع شکستها را در برابر بدخواهی ها و ظلم رقیب منطقه ای تجربه کرده ایم. از تصمیم من در آوردی و ظالمانه بازی در زمین بی طرف با سعودی ها گرفته تا لغو میزبانی دور رفت که فشار زیادی را بر بازیکنان و عوامل باشگاهی ما وارد آورده است! سوت های جهت دار و پرچم های هدفمند ناداوران که علنا علیه تیم های ایرانی به کار می رود را به مسائل قبل اضافه کنید تا درک بیشتری از وضعیت نامطلوب و شرایط خصمانه موجود پیدا کنید.
مدیران ناکارامد و انتصابی طی یک دهه اخیر فوتبال ما را تبدیل به مغلوبی تمام عیار مقابل حریفان عربی کرده اند. باشگاه های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس را با همه پتانسیل و قدرت و برتری که دارند دست و پا بسته و از پیش باخته به جنگ حریفان متمول عرب می فرستیم. مدیران این دو قطب بزرگ فوتبال را از میان نزدیکان و همفکران خود انتخاب کرده و کاری به سابقه و توانمندی ایشان نداریم اینچنین می شود که آنها هر فصل قوی تر و منسجم تر شده و ما به هر نیم فصل شاهد تغییرات گسترده در ترکیب تیم های مان می شویم ! از همه بدتر اینکه باشگاه های ما هر روز بدهکار تر و مستاصل تر از قبل شده و دهها پرونده در فیفا علیه شان دایر و در حال رسیدگی ست!

آیا نباید پرسید مدیری که سر از زندان در آورده و یا از کشور متواری می شود چرا و به با کدام کارنامه عهده دار مدیریت و یا عضویت در هیات مدیره یک باشگاه بزرگ و مردمی شده است؟! آیاستگ فدراسیونی که سالهاست موفقیتی در هیچ رده ای نداشته نباید پاسخگوی عملکرد سراسر اشکالش باشد؟ آیا کمترین حق فوتبال ایران که از پیشگامان فوتبال آسیا بوده و سالها عنوان پرافتخار ترین تیم قاره کهن را یدک می کشیده است بردن حداقل یک جام قهرمانی در باشگاه های آسیا ، جام ملتها و حضور در المپیک نبوده است؟!

فوتبال ما از نظر استعداد و نیروی انسانی فاصله ای بعید با هر حریفی در آسیا دارد اما عدم به کار گیری مدیران زبده و کاربلد ، هر افتخار و موفقیتی را برای مردم فوتبالدوست ما تبدیل به حسرت کرده است!

نظرات بینندگان