arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸

شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۲۲۳۳ تن افزایش یافت

وزارت بهداشت چین بامداد جمعه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به ۲ هزار و ۲۳۳نفر افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت بهداشت چین بامداد جمعه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به ۲ هزار و ۲۳۳نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزای فرانسه، دولت چین اعلام کرد که روز پنجشنبه ۱۱۵ نفر دیگر در استان هوبی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

براساس آمار مرکز بهداشتی چین، تا پایان روز پنجشنبه همچنین ۴۱۱ مورد جدید به کرونای جدید ثبت شده است.

با این احتساب این ۴۱۱ نفر، شمار کل افراد مبتلا به این بیماری ویروسی به ۷۵ هزار نفر رسیده است.

همچنین حدود یکهزار و ۴۵۱ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌های چین ترخیص شده‌اند.

در همین ارتباط مقام های بهداشتی کره جنوبی با اعلام ۵۲ مورد جدید به بیماری کرونا، تایید کردند که شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی به ۱۵۴ نفر رسیده است.

این درحالی است که کمیسیون بهداشتی چین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که تا پایان این روز ۱۱۴ مورد جدید مرگ به دنبال کرونای جدید به ثبت رسیده و شمار کشته‌های کرونا ۲ هزار و ۱۲۶ نفر اعلام شده بود.

یکهزار و ۲۰۰ نفر از نظامیان متخصص ارتش چین به ووهان در مرکز چین اعزام شده‌اند و تیم سازمان بهداشت جهانی نیز در حال بازرسی از مناطق مختلف در شمال و جنوب چین برای یافتن راه‌های درمانی برای ویروس کروناست.

در همین ارتباط پلیس هنگ کنگ در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که ۵۹ مأمور پلیس این کشور پس از مثبت بودن آزمایش آنها در خصوص ابتلا به کرونا در قرنطینه قرار گرفتند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز هوبی شروع شد، علاوه بر شهر و استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین، مصر، امارات متحده عربی از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آن‌ها شناسایی شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان