arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۲۲۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

پارسایی: برای یکبار هم که شده با افرادی که با سهل انگاری موجب انتقال کرونا به کشور شدند برخورد شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار این شد که با آموزش درست به مردم جلوی بحرانی‌تر شدن شیوع کرونا در کشور گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار این شد که با آموزش درست به مردم جلوی بحرانی‌تر شدن شیوع کرونا در کشور گرفته شود.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مورد ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی در اوایل شیوع آن در چین برای جهان وضعیت اضطراری اعلام کرد و بعد از آن ما شاهد مدیریت موضوع در نقاط مختلف دنیا بودیم اما متاسفانه به هر دلیلی که قابل توجیه نیست پرواز یکی از ایرلاین‌های ایرانی به چین ادامه پیدا کرد و حتی مسافران کشورهای دیگر توسط ایرلاین ایرانی جابجا شدند. در این زمینه هشدارها جدی گرفته نشد و سهل انگاری بسیار واضح است.

وی معتقد است: منفعت طلبی یک ایرلاین داخلی یا سیاست‌های غلط سازمان هواپیمایی و همچنین جدی نگرفتن هشدارهای سازمان بهداشت جهانی باعث شد ویروس کرونا به ایران هم بیاید. با توجه به اینکه ابتلای به این ویروس در کشورهای همسایه گزارش نشده بنابراین این ویروس از طریق پروازها وارد کشور شده است و مشخص نیست چه زمانی ویروس به ایران آمده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه «تعداد تلفات کرونا در ایران بیش از کل جهان منهای چین است»، ابراز عقیده کرد: این موضوع اول جدی گرفته نشد و بعد هم سهل انگاری صورت گرفت و عدم مدیریت مرزهای هوایی و ورودی‌های کشور موجب شد تاوان آن گریبانگیر مردم و کشور شود.

پارسایی ادامه داد: وقتی در جهان در مورد کرونا وضع اضطراری اعلام شده چرا در ایران محدودیت‌هایی مثل چین اعمال نمی‌شود. چرا ما از تجربه چین استفاده نمی‌کنیم. چین شهر ووهان را با ۲۰ میلیون نفر جمعیت قرنطینه کرد و به عنوان یک کشور توسعه یافته توانست در ۱۰ روز یک بیمارستان برای درمان این بیماری بسازد ولی ما این موضوع را رها کرده‌ایم. وقتی این موضوع در سطح کلان جدی گرفته نشده مردم هم آن را جدی نمی‌گیرند.

وی با طرح این سوال که چه تدابیری برای کنترل کرونا و قرنطینه کردن برخی شهرهای آلوده اتخاذ شده؟ افزود: جامعه پزشکی که همواره در قبال سلامت مردم احساس مسئولیت کردند امروز مسئولیتشان بیش از همیشه است. آنها می‌توانند در این زمینه اطلاع رسانی کنند و هشدار دهند. چرا که این موضوع با جان مردم سر و کار دارد. اگر هم کسانی هستند که می‌گویند موضوع آنطور که گفته می‌شود خطرناک نیست می‌توانند با خانواده‌هایشان در اماکن عمومی حضور پیدا کنند. ویروس کرونا در کشور بزرگی مثل چین با آن توانمندی‌ها هنوز کنترل نشده و ابتلای تعدادی از هموطنانمان به این ویروس از این جهت بسیار نگران کننده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با آموزش صحیح به مردم جلوی بحرانی تر شدن این وضعیت گرفته شود. برخی با این توجیه که این موضوع باعث ایجاد نگرانی در مردم می‌شود ممکن است به دنبال محدودیت اطلاع رسانی در این زمینه باشند ولی باید بدانیم که ساده انگاری و عدم اطلاع رسانی و مدیریت جدی و بسنده کردن به شعار در این زمینه کشور را با بحران مواجه خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پایان گفت: امیدواریم برای یکبار هم که شده با افرادی که سهل انگاری آنها موجب انتقال این ویروس به کشور و به خطر افتادن سلامتی مردم شده برخورد شود و آنها پاسخگوی خطای بزرگشان باشند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
2
27
مصلحت نیست
حرفی که زیاد شنیدیم و بیچاره مون کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
2
15
غیر از حرف زدن کار دیگه ای بلدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
دقیقا کاری که الان شما داری میکنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
37
2
این صحبت، یه جورایی بوی خبرهای اونور آبی رو میده،،، وزارت بهداشت هر روز اطلاع رسانی می کنه... در امارات زودتر از ایران، کرونا وارد شد....کشورهای دیگه همانطور که تعداد مبتلایان را با تاخیر اعلام می کنند، حتما کشته ها رو اعلام نمی کنند..بعد این آقای نماینده برای ایران نمودار جهانی درست کرد... از کجا معلوم که توی عراق و عربستان و غیره نباشه؟ اما یا خبر ندارند یا پنهانکاری می کنند...ما دشمن ذاخلی به اندازه کافی داریم، دشمن خارجی نیاز نداریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
عراق مرزشو با ایران بسته، اگه شرایط برعکس بود آیا ایران هم همین کا رو میکرد؟ مطمئنم که نمیکرد. دچار افراد پر مدعا و هوچی نه فقط در مسئولین هستیم که سرسوزنی منافع ملی برایشان اهمیت ندارد و فقط هزینه روی هزینه به این کشور تحمیل میکنند
ناشناس
| United Kingdom |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
تو کی هستی؟ ایرانی هستی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
2
5
جناب
متاسفانه اصلا مشخص و واضح نیست که کارگران چینی عامل انتقال ویروس باشند چون این افراد خودشان بیمار نشده اند و ضمنا باید دید که چه زمانی به چین رفته اند همینطور دیمی نمی شود نظر داد
هواپیماهای ماهان هم گردشگر به ایران نیاورده است و فقط عده ای چینی را به چین انتقال داده و الان هم مدتی است که فقط بار می برد چینی هایی که با هواپیمایی ماهان جابجا شده اند در کشورهای مبدا از نظر بیماری کنترل شده اند یا مدتی را در قرنطینه گذرانده اند و ماهان هیچ فرد چینی ای را به خارج از کشور نبرده است علاوه بر این چطور کادر پرواز خود ماهان بیمار نشده اند؟؟
علت اینکه انگشت اتهام بدون داشتن دلایل کافی به سمت چینی ها نشانه رفته این است که عده ای می خواهند از این مساله بهره برداری سیاسی کنند
اما چرا؟ چون وزارت بهداشت هم اکنون از این مساله که اماکن مذهبی و زیارتی برای مدتی تعطیل نمی شوند شاکی است به همین دلیل آن افراد می خواهند بگویند خطری در این اماکن نیست و ویروس از طریق زوار منتقل نشده
اما اگر جنابعالی اخبار را مطالعه می فرمودید می دید که احتمالا و دقیقا این ویروس از طریق زوار افغانی یا پاکستانی به کشور آمده است و اتفاقا سهل انگاری کنندگان افراد دیگری هستند و این ارتباطی به سازمان هواپیمایی ندارد
کارگران چینی مسیحی یا بودایی مذهب هستند
اما در کشور همسایه ی عزیز ما افغانستان که از نظر ساختار بهداشتی بسیار ضعیف است مرگ های زیادی در ایالت بدخشان رخ داد که آن ها هم مانند ما چون سرشان به کار دیگر بود اصولا اهمیتی به این مساله ندادند و اخیرا اعلام کردند که 35 مورد فوتی بدخشان در نتیجه ابتلا به کرونا بوده است
در نتیجه این بیماری نه از طریق مرز هوایی نه از طریق تبادلات تجاری ! با چین وارد کشور شده است و از طریق زوار افغانی یا پاکستانی که آن ها هم ویروس را از افغانستان دریافت کرده اند وارد اماکن مذهبی شده است
و از طریق سفرهای زیارتی فراوانی که مردم کشور ما انجام می دهند و از طریق خط آهن در همه جای کشور سفر کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
تحلیل آبکی و ساده لوحانه است. بخصوص قسمت "هواپیماهای ماهان هم گردشگر به ایران نیاورده است و فقط عده ای چینی را به چین انتقال داده و الان هم مدتی است که فقط بار می برد ..."
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
17
فعلا سرخودتون و مردم را زیر برف کنید و انکار کنید مثل هنه کار های دیگر تون که امروزو به فردا برسونید و اصلا هم نگران اینکه بعد چی می شه نباشید ! تا می تونید بخور بخور کنید تلا بببنیم بعد چی می شه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
این حرف هم از ان حرفهاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
1
نترسیم و بمیریم بهتر است یا بترسیم و رعایت کنیم؟
مختومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
از هر راهی وارد شده فعلا باید به فکر قرنطینه بود
نظرات بینندگان