arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
روایت «آتلانتیک» از

وقتی بلومبرگ سیبل شد

مناظره اخیر در لاس وگاس ضعیف ترین مرحله از مبارزات انتخاباتی در این ماراتن طولانی بود. کاندیداها یکی پس از دیگری کنار رفتند. یک سناتور تازه وارد و پرتحرک به نام الیزابت وارن از ماساچوست سعی کرد با پشت سر گذاشتن تقریباً هر پنج رقیب خود به ویژه شهردار سابق نیویورک، خودش را در رقابت نگه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راسل برمن در «آتلانتیک» نوشت: نامزدهای دموکرات در لاس وگاس بلومبرگ را به سیبل حملاتشان تبدیل کردند. همه برای جنگ با هم به به وگاس آمدند جز مایکل بلومبرگ.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: مناظره اخیر در لاس وگاس ضعیف ترین مرحله از مبارزات انتخاباتی در این ماراتن طولانی بود. کاندیداها یکی پس از دیگری کنار رفتند. یک سناتور تازه وارد و پرتحرک به نام الیزابت وارن از ماساچوست سعی کرد با پشت سر گذاشتن تقریباً هر پنج رقیب خود به ویژه شهردار سابق نیویورک، خودش را در رقابت نگه دارد.

بلومبرگ 10 هفته پس از ورود به رقابت انتخاباتی اولین مباحث خود را در حالی آغاز کرد که مشخص بود تجربه کافی‌ای در این زمینه ندارد. بلومبرگ که تقریباً حدود چهار میلیارد دلار برای تبلیغات انتخاباتی هزینه کرده، در طیف گسترده‌ای از موضوعات با انتقاد شدید طرفدارانش مواجه شده است. او بارها و بارها تلاش کرده تا پاسخ این انتقاد‌ها را  بدهد. در این بین وارن و جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق نیز از هر فرصتی برای حمله به مایکل بلومبرگ استفاده کردند. سناتور برنی سندرز از ورمونت نیز وی را به خاطر سابقه‌اش در حزب جمهوری خواه سرزنش و خاطرنشان كرد كه بلومبرگ جزو کسانی بوده که از حمله به عراق در دوران جرج دبلیو بوش حمایت کرده است. اما هیچ کس سخت‌تر از وارن به بلومبرگ حمله نکرد.

وارن بعد از بیان انتقادات‌اش گفت: نه، من در مورد دونالد ترامپ صحبت نمی‌کنم، صحبت‌های من در مورد شهردار بلومبرگ است. ببینید، من از هرکسی که نامزد دموکرات‌ها شود، پشتیبانی می‌کنم، اما این را درک کنید که اگر این میلیاردر متکبر نامزد شود خطر بزرگی حزب دموکرات را تهدید خواهد کرد.

 وارن سپس مستقیماً به بلومبرگ در مورد آزار و اذیت در شرکت مالی مشهور آقای شهردار اتهام زد که بلومبرگ نیز با ادعایی مشابه به وی پاسخ داد. بعد از آنکه بلومبرگ عذرخواهی‌اش را دوباره تکرار کرد، وارن با بیان این که افسران پلیس نیویورک بسیاری از مردم را به ناحق دستگیر کرده‌اند، گفت: شما باید معذرت خواهی متفاوتی کنید، آقای شهردار.

نزدیکترین مباحثی که بلومبرگ در مورد مسائل و گفتگو‌های ملی داشته مربوط به آخرین رقابتی است که وی یک دهه قبل در جریان انتخاب‌اش به عنوان شهردار در آن شرکت داشت. امشب، اظهارات متفاوتی که وی داشت در کنار هزینه‌هایی که این مدت داشته همه باعث شد که بلومبرگ پشت سر سندرز در مکان دوم قرار بگیرد. به نظر می‌رسید که حملات سندرز و وارن، بلومبرگ را تحریک کرده، به همین خاطر هم او خواست تا زمان بیشتری برای پاسخگویی داشته باشد. بلومبرگ در جریان مناظره به بایدن گفت: بگذارید حرفم را تمام کنم، لطفا.

حضار همچنین شاهد وارانی متفاوت بودند، او که پیشتر در جریان مبارزات انتخاباتی مراحل قبل از انتقاد و حمله به رقبایش اجتناب می‌کرد، این بار رفتاری متفاوت از خودش نشان داد. او نه تنها نسبت به بلومبرگ که حتی نسبت به بوتجیج و  امی کلوبوچار نیز انتقاداتی را مطرح کرد. مثلا وارن درباره پیشنهاد مراقبت‌های بهداشتی بوتجیج گفت که این طرح را مشاورانش به او یاد داده‌اند و خودش خبری از اصل داستان ندارد. وارن در ادامه گفت که برنامه امی حتی از این هم ضعیف‌تر است.

البته برای واران یافتن توجیهی جهت اعمال این تغییرات رفتاری دشوار نبود. رای گیری‌ها اکنون آغاز شده و رقابت‌های بعدی در نوادا و کارولینای جنوبی می‌تواند انتخابات اولیه را به سمت یک رقابت دو نفره بین یک میلیاردر 78 ساله یعنی بلومبرگ و یک سوسیالیست دموکراتیک 78 ساله یعنی برنی سندرز سوق دهد. این آخرین شانس وارن، بایدن، بوتجیج و کلوبوچار برای تغییر معادلات تا پیش از انتخابات سه‌شنبه است.

و به این ترتیب در یکی از شب‌های فوریه در لاس وگاس، آنها به طور جمعی تصمیم به حضور و جنگیدن با یکدیگر گرفتند.

نظرات بینندگان