arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

کرونا چقدر مرگ و میر دارد؟

عضو کمیته کشوری کنترل کرونا ویروس، گفت: بیماری کرونا ویروس در ۸۰ درصد موارد بدون علامت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیته کشوری کنترل کرونا ویروس، گفت: بیماری کرونا ویروس در ۸۰ درصد موارد بدون علامت است.

 

مسعود مردانی، اظهار داشت: مهم ترین توصیه ما در کنترل کرونا ویروس در کشور، رعایت بهداشت فردی و عمومی است.


این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به ترس و وحشت کاذب مردم از کرونا ویروس، گفت: متاسفانه برخی از والدین که تا دیروز فرزند آنها روزی ده بار عطسه و سرفه می کرد و نسبت به آن بی اعتنا بودند، حالا با اولین عطسه و سرفه، فرزند خود را نزد پزشک می برند، از ترس اینکه مباد بچه آنها کرونا گرفته باشد.

 

مردانی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، تصریح کرد: توصیه جدی ما به مردم، فقط و فقط رعایت بهداشت فردی است و اینکه از حضور غیر ضرور در اماکن عمومی خودداری کنند.

 

وی با عنوان این مطلب که ۸۰ درصد عفونت کرونا ویروس بدون علامت است، گفت: ممکن است فردی به این بیماری مبتلا شده و خوب شده باشد، بدون اینکه متوجه بیماری خودش شده باشد.

 

عضو کمیته کشوری کنترل کرونا ویروس، ادامه داد: در ۲۰ درصد موارد کرونا ویروس با علامت همراه است که از این ۲۰ درصد، فقط ۲.۵ درصد آنها با فرم شدید بیماری مواجه می شوند که نیاز به بستری دارند.

 

وی افزود: در افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا ویروس بستری می شوند، اگر دچار بیماری زمینه ای باشند، ممکن است بین ۳۰ تا ۴۰ درصد با مرگ و میر همراه است.

 

مردانی با عنوان این مطلب که موارد مرگ و میر کرونا ویروس بین دو تا سه درصد است، ادامه داد: میزان مرگ و میر در بیمارانی که بستری می شوند، ۱۳ درصد است و این آمار برای بیمارانی که به آی سی یو منتقل می شوند، ممکن است افزایش یابد.

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان