arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
سی ان بی سی:

آیا برای نجات از کرونا باید تلفن همراه خود را ضد عفونی کنید؟

نظرسنجی ها نشان می دهند که یک فرد معمولی بیش از 2000 بار در روز تلفن هوشمند خود را لمس می کند. بنابراین جای تعجب ندارد که تلفن ها می توانند تعداد زیادی باکتری و میکروب را در خود جای دهند. برخی از کارشناسان تخمین می زنند که تلفن ها حاوی 10 برابر تعداد میکروب های موجود در توالت باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نظرسنجی ها نشان می دهند که یک فرد معمولی بیش از 2000 بار در روز تلفن هوشمند خود را لمس می کند. بنابراین جای تعجب ندارد که تلفن ها می توانند تعداد زیادی باکتری و میکروب را در خود جای دهند. برخی از کارشناسان تخمین می زنند که تلفن ها حاوی 10 برابر تعداد میکروب های موجود در توالت باشد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی ان بی سی، استفاده از مواد ضد عفونی کننده برای پاک کردن گوشی شما می تواند به صفحه نمایش آسیب برساند. بنابراین وقتی ویروس های حاد و خطرناکی مثل کرونا شایع می شوند، تنها شستشوی دست ها با آب و صابون می تواند شما را نجات دهد؟

بدون هیچ مقدمه و تعارفی بهتر است بدانید افرادی که گوشی های هوشمند ضد آب دارند از بقیه افراد شانس بهتری برای پاکسازی گوشی خود دارند. این افراد می توانند به راحتی گوشی خود را تمیز کنند. صابون استاندارد ممکن است برای تمیز کردن وسایل شما از کروناویروس ، که اکنون COVID-19 نامیده می شود ، کافی نباشد. در حال حاضر مشخص نیست که کرونا چه مدت روی سطوح زنده می ماند ، بنابراین برای جلوگیری از انتشار ، تمیز کردن و ضد عفونی کردن "اشیاء و سطوح باید از یک اسپری تمیز کننده به شکل منظم استفاده کنید.

مشکل بزرگ این است که مواد شیمیایی موجود در پاک کننده های خانگی و حتی صابون می توانند به صفحه دستگاه شما آسیب برساند.به گزارش وب سایت اپل ، ضد عفونی کننده ها "پوشش اولئوفوبیک" روی صفحه نمایش را پوشانده اند ، که به منظور حفظ اثر انگشت و مبارزه با رطوبت طراحی شده است. به همین دلیل ، اپل می گوید شما باید از تمیز کردن محصولات هوشمند با مواد ساینده که می تواند روی این پوشش تأثیر بگذارد ، خودداری کنید و آیفون خود را در برابر خراش آسیب پذیرتر نکنید.

آیا برای نجات از کرونا باید تلفن همراه خود را ضد عفونی کنید؟

به همین ترتیب ، سامسونگ پیشنهاد می کند که کاربران گلکسی از استفاده از پاک کننده های قوی یا پاک کننده های پنجره با مواد شیمیایی قوی در صفحه نمایش خودداری کنند. دکتر فلیپ تیرنو استاد کلینیک در بخش آسیب شناسی در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک می گوید: " پاک کننده های UV-C به تلفن شما آسیب نمی رسانند و تحقیقات نشان می دهد که نور UV-C می تواند میکروب های آنفولانزای موجود در هوا را از بین ببرد."

به گفته اپل ، امن ترین راه برای تمیز کردن تلفن بدون صدمه زدن به دستگاه شما استفاده از پارچه ای نرم و بدون پرز با آب گرم و صابون است. پس چه باید کرد؟ امیلی مارتین ، استادیار اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه میشیگان می گوید: "تمیز کردن تلفن با صابون و کمی آب یا جلوگیری از کثیف شدن تلفن شما ایده خوبی است. اما تلفن ها همیشه برای نقاط میکروب نقاط مهمی هستند زیرا شما آنها را در قسمت هایی که می توانند بیماری های عفونی را منتقل کنند قرار می دهید. برای مثال گوشی در مجاورت چشم ، بینی و دهان قرار دارد. همچنین ، افراد تمایل دارند تلفن های خود را در همه جا با خود حمل کنند ، از جمله سرویس بهداشتی که بیشترین آلودگی در آن رخ می دهد.اجتناب از بردن تلفن خود به سرویس بهداشتی، می تواند یک مزیت برای سلامتی عمومی باشد. "

مارتین ادامه می دهد: "بیشتر از تمیز کردن تلفن ، پرهیز از وارد کردن تلفن خود به سرویس بهداشتی می تواند برای سلامتی عمومی سودمند باشد.  همچنین باید گوشی خود را بعد از استفاده در سرویس بهداشتی نظافت کنید،  چه تلفن خود را بررسی کرده باشید یا نه. (مطالعات نشان می دهد 30٪ از افراد بعد از استفاده از سرویس بهداشتی دست های خود را درست نمی شویند.)

هنگامی که بیماری هایی مانند آنفولانزا یا کرونا در حال گسترش است، شستن دست ها از بهترین توصیه هایی است که می توانید دنبال کنید شما همچنین باید دست های خود را قبل و بعد از غذا بشویید.

برچسب ها: فناوری ، کرونا
نظرات بینندگان