arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
العربی الجدید بررسی کرد؛

آیا ترکیه تهدیداتش در ادلب را عملی می‌کند؟

پس از افزایش تنش ها بین روسیه و ترکیه در سوریه، شرایط در ادلب برای تمام احتمالات فراهم است؛ از عملی شدن تهدید اردوغان در مورد مقابله نظامی مستقیم بین نیروهای ترکیه و نظام اسد، در صورت عقب نشینی نکردن نیروهای اسد از ادلب گرفته تا دست یافتن به تفاهمی برای توقف حملات نظامی که روسیه در کنار دو نظام اسد و ایران، آن را رهبری می کند و سپس، مرتب کردن اوضاع منطقه براساس تفاهم های جدیدی بین ترکها و روسها.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا ترکیه تهدیداتش در ادلب را عملی می‌کند؟

عمر كوش در العربی الجدید نوشت: پس از افزایش تنش ها بین روسیه و ترکیه در سوریه، شرایط در ادلب برای تمام احتمالات فراهم است؛ از عملی شدن تهدید اردوغان در مورد مقابله نظامی مستقیم بین نیروهای ترکیه و نظام اسد، در صورت عقب نشینی نکردن نیروهای اسد از ادلب گرفته تا دست یافتن به تفاهمی برای توقف حملات نظامی که روسیه در کنار دو نظام اسد و ایران، آن را رهبری می کند و سپس، مرتب کردن اوضاع منطقه براساس تفاهم های جدیدی بین ترکها و روسها.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: اما هنوز هیچ نشانه ای برای ترجیح یکی از سناریوها، یعنی آتش بس یا افزایش درگیریها، وجود ندارد. با وجود تنش های روز افزون بین سیاستمداران روس و ترک در ادلب، منافع مشترکی بر توافق های ترکی روسی، حاکم است، که گاه با یکدیگر تلاقی دارند و گاه با یکدیگر ضدیت می یابند. در این میان، کشته شدن سربازان ترک به دست نیروهای نظام اسد و ادامه حملاتی که روسیه در ادلب و حلب هدایت می کند، موجب تغییر سیاست ترکها، از طریق اشاره به استفاده از گزینه نظامی و اعزام تجهیزات نظامی بی سابقه به این مناطق، شده است.

در مجموع، با اینکه تنش بین روسیه و ترکیه در ادلب بالا گرفته، به نظر نمی رسد این تنش ها تا زمانی طولانی ادامه پیدا کرده و به حد مقابله نظامی با ترکیه، به نفع نظام سوریه برسد. پیش از این، ترکها و روسها وارد معاملاتی در مورد سوریه شده اند. در ادامه نیز ممکن است ترکیه یک عملیات نظامی محدود علیه نیروهای نظام اسد داشته باشد؛ با اینکه سیاستمداران کرملین این امر را سناریوی بدی می دانند.

چه بسا نشستی بین اردوغان و پوتین برگزار شود؛ اما هدف از تمام سناریوهای احتمالی، تحقق منافع دولتهایی است که در پرونده سوریه دخالت دارند، نه تامین منافع مردم سوریه و کاستن از رنجی که در نتیجه چند سال جنگ، متحمل می شوند؛ همانطور که حملاتی که اخیرا روسیه رهبری ان را بر عهده گرفته، باعث آوارگی و مهاجرت بیش از یک میلیون نفر از مردم سوریه شده است؛ که در این مسیر، با مرگ، قحطی و سرنوشت نا مشخص، دست و پنجه نرم می کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
ترکیه انشاالله باخفت منطقه راترک می کند
نظرات بینندگان