arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۸۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

دانشگاه علوم پزشکی: برای قرنطینه ورودی‌های مازندران هشدارهای لازم داده شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه باید مردم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند، گفت: هشدارهای لازم برای جلوگیری از ورود مسافران به مازندران به مقامات ارشد استان داده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر حامد روحانی زاده روز دوشنبه در واکنش به نگرانی ها مبنی بر ورود مسافران از پایتخت کشور به مازندران  گفت: با توجه به اینکه در استان مازندران نیز نمونه های مشکوکی از ابتلاع به بیماری کرونا مشاهده شده است، نباید تصور شود که مازندران محیطی امن تری از استان های دیگر است.

وی با بیان اینکه تعطیلی مراکز آموزشی و اداری استان های دیگر به معنای مجوز مسافرت آنها نیست ، تاکید کرد: بهترین اقدام در این شرایط حضور مردم در خانه های خود و خودداری از مسافرت به دیگر مناطق است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از سرازیر شدن مسافران استان های تهران و دیگر استان ها به مازندران ابراز نگرانی کرد و گفت: این مسئله می تواند منجر به تشدید شیوع ویروس و بیماری مذکور شود.

روحانی زاده همچنین به امکانات محدود استان مازندران اشاره کرد و افزود: مازندران در حال حاضر بامحدودیت امکانات مواجه است و نمی تواند پاسخگوی مسافران و گردشگران باشد که ممکن است مبتلا به بیماری کرونا باشند.

وی تاکید کرد: نامه نگاری ها و هشدارهای لازم مبنی بر جلوگیری از ورود مسافران به مازندارن به مقامات ارشد استان داده شده است و تصمیم گیری قرنطینه ورودی استان با آنها می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت که نیاز است مقامات ارشد استان و نیروهای انتظامی و پلیس راه تدابیر لازم جهت جلوگیری از ورود مسافران از استان های دیگر اتخاذ کنند.

روحانی زاده همچنین از مردم خواست تا مساعد نشدن شرایط به مازندران سفر نکنند و مردم مازندران نیز از استان خارج نشوند.

کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است ، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد.

به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
1
خدا رحم کنه به اردبیل...از حالا مسافرای شهرای دیگه ریختن اینجا...ینی منفعل ترین مسئولها رو همین استان اردبیل داره
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
1
كساني كه در قرنطينه قم وتهران تعلل كردند بايد محاكمه شوند.
نظرات بینندگان