arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

وزیر صنعت: ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون ماسک در کشور وجود دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام وجود آمادگی کامل برای تولید و تامین ماسک و ملزومات بهداشتی در کشور، گفت:‌ ظرفیت تولید روزانه بیش از ۲ میلیون ماسک در واحدهای تولیدی کشور وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام وجود آمادگی کامل برای تولید و تامین ماسک و ملزومات بهداشتی در کشور، گفت:‌ ظرفیت تولید روزانه بیش از ۲ میلیون ماسک در واحدهای تولیدی کشور وجود دارد.

به گزارش روز سه شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» افزود: بنا به درخواست وزارت بهداشت و درمان همه ظرفیت واحدهای تولید شوینده و مواد بهداشتی کشور فعال شده و برخی از آنها ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

وی ادامه‌داد: ظرفیت خوبی در این بخش وجود دارد و سالیانه امکان تولید مایع دستشویی تا ۲۵۰ هزار تن و ظرفیت تولید صابون دستشویی تا ۵۵ هزار تن در سطح کشور وجود دارد.

رحمانی خاطرنشان‌کرد: برنامه‌ریزی شده تا همه این واحدها با حداکثر ظرفیت و به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند و همچنین ظرفیت های تولید خود را افزایش دهند.

وی بیان کرد: در تولید ماسک بهداشتی ۱۳ واحد تولیدکننده عمده به‌طور شبانه‌روزی فعال هستند و بقیه نیز با تامین مواد اولیه مورد نیاز به صورت ۲۴ ساعته به تولید مشغول می‌شوند.

رحمانی گفت: با همکاری واحدهای صنعتی و بازرگانی برای تولید یا واردات لوازم بهداشتی مورد نیاز برای کنترل بیماری کرونا آمادگی کامل وجود دارد.

وی افزود: واحدهای تولیدکننده ماسک و سایر ملزومات بهداشتی در صورت بروز مشکل در روند تولید اعم از مواد اولیه یا تجهیزات و ماشین‌آلات خطوط تولید در اولویت هستند و با هماهنگی انجام شده با بانک مرکزی درخصوص تامین منابع در سریع‌ترین زمان ممکن موانع رفع می‌شود.

ویروس کرونا تاکنون دست‌کم ۷۹ هزار و ۳۰۰ نفر را در بیش از ۳۰ کشور مبتلا کرده و همچنین بیش از ۲ هزار و ۶۲۰ قربانی نیز گرفته است.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
1
بیشتر مشکلات کشور بخاطر جنابعالی هست که تخصصی راجب صنعت نداری.این از وضعیت خودروسازیه .اون از وضعیت فولاده. اون یکی سیمان.واقعا با چه برنامه ای وزیرت کردن
نظرات بینندگان