arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

لزوم ساماندهی بازارچه‌های مرزی برای رفاه حال مرزنشینان

فرمانده مرزبانی با تأکید بر لزوم ساماندهی بازارچه‌های مرزی گفت: انتظار داریم طرح تقویت مرزبانی که با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده است در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده مرزبانی با تأکید بر لزوم ساماندهی بازارچه‌های مرزی گفت: انتظار داریم طرح تقویت مرزبانی که با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده است در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.

 سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرماندهی مرزبانی استان کردستان در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط مطلوب مرزی با کشور پاکستان گفت: همزمان با برگزاری انتخابات، یک گروهک تروریستی که مجهز به آخرین سلاح‌های پیشرفته آمریکایی بود، قصد انجام اقدامات خرابکارانه در داخل کشور را داشت که با شجاعت مرزبانان غیور اهداف شوم آنان خنثی شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات تعدادی از مزدوران مجروح و کشته شدند، اظهارکرد: متاسفانه در این عملیات دو نفر از مرزداران شجاع نیروی انتظامی در درگیری مسلحانه با این گروهک تروریستی به شهادت رسیدند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در همان روز نیز یک کشتی با یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در دریای عمان توقیف شد، در شش نقطه از شرق کشور یک و نیم تُن مواد مخدر کشف و در حوزه خلیج فارس هم کالای قاچاق کشف شد.

رضایی با اشاره به وضعیت مرزهای غرب کشور گفت: هر گونه تردد غیرمجاز در مرز جرم محسوب می‌شود و مرزبانان موظف به کنترل و مدیریت ترددها هستند.

وی تاکید کرد: کولبری که در مسیر قانونی و در زمان مشخص اقدام به فعالیت کند، مورد حمایت است اما کسی که از دره‌ها تردد می‌کند یک جرم مرتکب می‌شود و اگر با سلاح تردد کند جرمی دیگر و اگر هم اقدام به جابه‌جایی کالای قاچاق و ضدفرهنگی کند جرم دیگری مرتکب شده است و قاچاقچی محسوب می‌شود.

رضایی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط باید بازارچه‌های مرزی را ساماندهی و رفاه مرزنشینان را فراهم کنند، گفت: مرزنشینان و ملت ایران این اجازه را به ما نمی‌دهد که با مخلان امنیت مماشات کنیم.

وی مطالبات خود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم مطرح کرد و یادآور شد: انتظار داریم طرح تقویت مرزبانی که با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده است در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید نیازمندی‌های مرزبانی بیشتر تامین شود و خدمات به آنها افزایش پیدا کند، گفت:‌ مطالبات ایجاد شهرک‌های مسکونی سازمانی برای خادمان مرزهای کشور انجام شده و ضروری است با همراهی بخش‌های مختلف به مرحله اجرا برسد.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر فراهم کردن امکانات رفاهی و معیشتی برای مرزبانان اظهارکرد: ما نباید در مرزها مشکل دسترسی به جاده‌های مرزی، نبود آب و برق داشته باشیم بنابراین انتظار می‌رود رفاه اولیه پاسگاه‌های مرزی تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید مطالبات به‌حق مرزبانی را پیگیری کنند،گفت: تامین ابزارهای اولیه تکنولوژی متناسب با مرز باید ادامه پیدا کند و نیازمندی‌های اشراف در دریاها با بهره‌گیری از شناورهای موثر در دستور کار قرار گیرد.

رضایی تاکید کرد: از دولت و ریاست جمهوری هم انتظار داریم وقتی طرحی در حوزه مرزبانی از سوی دولت به بخش‌های مرتبط ابلاغ می‌شود آن را به سرانجام برساند چون امروز مرزبانی نقش موثری در امنیت ملی و داخلی، روابط بین‌ الملل و اقتصاد کشور دارد و نتیجه کار ‌آن‌ها آرامش و آسایش مردم است.
لزوم ارتقای فرهنگ سازمانی و مثبت گرایی در مرزبانی

فرمانده مرزبانی ناجا در نشست با فرماندهان مرزبانی استان کردستان با تأکید بر انجام مولفه‌های فرهنگ سازمانی و مثبت گرایی در مرزبانی گفت: همدلی و یکرنگی نیز خصیصه مثبتی است که مرزبانان در ایجاد امنیت پایدار مرزها باید از آن بهره ببرند.

رضایی در نشست با فرماندهان مرزبانی استان کردستان بر همدلی و یکرنگی کارکنان در انجام مأموریت های محوله تأکید کرد و گفت: همدلی و یکرنگی خصیصه مثبت و خوبی است که مرزبانان در ایجاد امنیت پایدار مرزها باید از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه مرزبانان پیرو خط ولایت فقیه هستند، گفت: انقلاب اسلامی بسترساز ظهور خواهد بود و مرزبانان نیروی انتظامی نیز باید در این مسیر انقلابی و اسلامی نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اولویت آمادگی عملیاتی، ارتقای تعاملات و کاهش آسیب پذیری در ماموریت ها اظهارکرد: مرزبانان عزت کشور هستند و صلابت هر کشور از مرز آن شروع می شود.

وی با اشاره به اهمیت مأموریت‌های مرزبانی تصریح کرد: نیروی انتظامی یک وجه پلیسی و یک وجه نظامی و دفاعی دارد که از ارکان اصلی امنیت پایدار در سطح جامعه است بنابراین باید تمام ارکان از جمله آموزش بر اساس این مولفه‌ها انجام و اجرایی شود.

رضایی تاکید کرد: مأموریت نظامی و دفاعی و مأموریت حقوقی و معاهدات که ارتباط دیپلماسی با کشور مقابل است به عنوان شاخصه‌های مهم و لازمه تامین امنیت مرزهای کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ سازمانی و مثبت گرایی در مرزبانی اظهار کرد: اولین چیزی که باید حاکم شود صداقت در گفتار و رفتار است بنابراین باید برای نیروهای خودی مثبت گرا و برای دشمنان منفی گرا باشیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار رضایی خاطرنشان کرد: در راستای فرهنگ سازی در بین کارکنان باید از تعریف و تمجید بی‌جا و تخریب شخصیت دیگران پرهیز و فرهنگ اسلامی را در سطح مرزبانی جاری کنیم.

نظرات بینندگان