arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

بازار ارز جهانی فارکس چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بازار معاملات فارکس یک بازار ارز جهانی بسیار بزرگ و گسترده می باشد که غیر متمرکز می باشد و تمامی ارزهای خارجی این فرصت را پیدا می‌کند تا در این بازار مورد مبادله و تجارت قرار گیرند. در بازار فارکس هر ارز در قبال ارز دیگر مورد معامله قرار می‌گیرند.

بازار جهانی ارز فارکس

بازار تبادلات ارزی جهانی فارکس یک نوع بازار ارز جهانی است و غیر متمرکز می باشد که هر روز میزان بسیار بالایی از ارز های جهانی در این بازار مورد توافق قرار گرفته و طبق آمار به صورت تقویم روزانه چیزی در حدود ۴ تریلیون دلار در این بازار ارز تبادل می گردد. تمام ارزهای جهانی زنده این فرصت را پیدا می کند تا در بازار جهانی ارز فارکس مورد تجارت قرار گیرند.  بازار جهانی ارز فارکس همچنین به اف ایکس FX نیز معروف بوده و در آن یک سری بروکر در نقش واسط معامله گران و سیستم های ارائه دهنده حضور دارند که از جمله مهمترین آنها می توان به alpari اشاره نمود. بی شک می توان گفت مهمترین قسمت در بازار معاملات فارکس نرخ تبادله میان دو ارز می‌باشد چرا که در بازار فارکس به این صورت انجام می‌شود که یک ارز با عرض دیگر مورد معامله و تبادل قرار می‌گیرد و در واقع می‌توان اینطور عنوان کرد که بازار معاملات فارکس وسیله‌ای است میان افراد شرکت‌ها و بانک‌های خصوصی تا یک ارز دیگر تبدیل شده و مورد معامله قرار گیرد. این بازار برای موسسات بزرگ و همچنین سرمایه‌گذاران و در عین حال افراد عادی به صورت کاملاً یکسان دارای عملکرد می باشد.

MT: بازار ارز جهانی فارکس چیست؟

تعریف بازار معاملات فارکس

Fx یا همان بازار معاملات فارکس مکانی است که به بازار ارز جهانی نیز معروف بوده و در آن انواع مختلف ارز مورد معامله قرار می گیرد که در واقع باید بگوییم که یک مکان فیزیکی نبوده و در سراسر دنیا حضوری فعال دارد. ارز ها برای اکثر مردم سراسر دنیا دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و برای انجام تجارت خارجی باید ارزها مورد معامله و مبادله قرار گیرند. همچنین ارز در صنعت توریست نیز دارای اهمیت بسیار بالایی میباشد و به عنوان مثال یک فرانسوی در کشور هلند نمی‌تواند برای دیدن جاذبه های گردشگری موجود در این کشور هزینه خود را با استفاده از پول کشور فرانسه بپردازد چرا که پول کشور فرانسه در کشور هلند مورد قبول نیست. اصلی ترین و مهم ترین دلیلی که بازار معاملات فارکس به عنوان موثرترین و بزرگترین بازار مالی در سراسر دنیا شناخته می‌شود نیاز بسیار بالا به تبادل ارزهای دیگر در سراسر دنیا می باشد.

مهمترین فاکتور های موفقیت در بازار معاملات فارکس

یک معامله گر که در بازار فارکس در حال فعالیت است در حقیقت شگفت انگیز ترین و خاص ترین نوع زندگی در دنیا برای خود انتخاب کرده است. در واقع باید بگویم که انجام فعالیت و کسب درآمد در بازار معاملات فارکس و انتخاب این شغل کار آسانی نیست و احتیاج به نظم انضباط و پشتکار بسیار بالایی دارد.

MT: بازار ارز جهانی فارکس چیست؟

در حالت کلی هر فردی که می‌خواهد در بازار جهانی فارکس به موفقیت مناسب دست پیدا کرده و به اهداف مورد نظرش برسد باید یکسری مهارتهایی را دارا باشد که یکی از این توانایی کنترل کامل احساسات و ذهن خود می باشد تا درنتیجه بتواند بر روی سرمایه خود مدیریت کرده و به صورت احساسی سرمایه خود را از دست ندهد. همچنین هر معامله در بازار معاملات باید به استراتژی‌های تجاری خود و همچنین دانش خود اعتقاد و ایمان بالایی داشته باشد و از وجود هرگونه استرس و ترس به دلش خودداری نماید. معامله گر باید برای تبدیل شدن به بهترین فرد معامله در بازار معامله با تلاش بسیار زیادی را به کار بسته و از شکست های به وجود آمده خسته نشود. تریدر باید به خوبی با تجارت و شرایط بازار همگام شده و شرایط بازار خراب را مد نظر قرار ندهد و انعطاف پذیری بالایی در برابر شرایط مختلف داشته باشد و همچنین فرد تریدر باید از واقعیت بازار و تجارت را به خوبی درک کرده و بر روی برنامه معاملاتی خود تمرکز بالایی داشته باشد و در نتیجه آن در مواقع حساس تصمیمات مناسب و عالی را اخذ نمایند.

نظرات بینندگان