arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

اذعان اردوغان به عدم توافق درباره نشست چهار جانبه پیرامون ادلب

رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد، "توافق کاملی" پیرامون برگزاری نشست چهارجانبه درباره سوریه در پنجم مارس وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از سایت اسکای نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نشست خبری در آنکارا گفت، درباره نشست پیرامون سوریه در پنجم مارس (۱۵ اسفند) میان رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان از سویی و رئیس جمهوری روسیه از سوی دیگر توافق کاملی وجود ندارد.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز اعلام کرد، به دنبال برگزاری نشستی با ترکیه و ایران پیرامون درگیری‌ها در ادلب است اما برای نشست چهار جانبه جداگانه‌ای که در آن فرانسه، آلمان، ترکیه و روسیه شرکت می‌کنند، آماده نمی‌شود.

پسکوف این اظهارات را در پاسخ به سخنان اردوغان مطرح و تأکید کرد،‌ هیچ بحثی برای برگزاری نشستی با فرانسه و آلمان وجود ندارد و روسیه هم اکنون در حال بررسی برگزاری نشستی پیرامون ادلب فقط با ایران و ترکیه است.

در حالی که اردوغان اعلام کرد، در بدترین حالت ممکن می‌توان نشستی دوجانبه با رئیس جمهوری روسیه در پنجم مارس برگزار گرد، اما پسکوف اعلام کرد، در حال حاضر هیچ بحثی در مورد دیدار احتمالی روسای جمهوری ترکیه و روسیه وجود ندارد.

پیش از این رئیس جمهور ترکیه از برگزاری نشست سران ترکیه، فرانسه، روسیه و آلمان درباره ادلب در تاریخ پنجم مارس آتی خبر داده بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان