arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

دورکاری در ژاپن برای مقابله با کرونا

دولت ژاپن از شرکت‌ها خواست تا امکان کار کردن کارمندان خود از منزل را فراهم کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت ژاپن از شرکت‌ها خواست تا امکان کار کردن کارمندان خود از منزل را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در شرایطی که تنها چند ماه تا آغاز بازی های المپیک زمان باقی مانده است، نگرانی از شیوع گسترده ویروس کرونا در سومین اقتصاد بزرگ جهان باعث شده است تا دولت این کشور از شرکت ها بخواهد تا امکان دورکاری کارکنان خود را فراهم کنند. دولت هم‌چنین از افراد دارای علائم مشابه سرماخوردگی و تب خواسته است تا در منازل خود بمانند و در صورت تشدید علائم به پزشک مراجعه کنند.

تاکنون ابتلای ۱۶۰ نفر در داخل ژاپن به بیماری کووید-۱۹ تایید شده است. هم چنین کشتی تفریحی موسوم به " دیاموند" با ۶۹۱ مسافر قرنطینه شده و تاکنون چهار نفر در داخل این کشتی به خاطر کرونا جان خود را از دست داده اند.

طبق تصمیم دولت ژاپن هم‌چنین مسابقات لیگ فوتبال این کشور موسوم به "جی لیگ" تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است. در حال حاضر جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری برای مقامات ژاپنی به امری حیاتی تبدیل شده است چرا که شیوع گسترده می تواند برگزاری رقابت های المپیک را که دولت این کشور حساب ویژه‌ای روی آن برای تقویت رشد اقتصادی ژاپن کرده است با چالش‌های جدی مواجه کند.

در روزهای اخیر گزارشات جدیدی از ابتلا به کرونا در منطقه "هوکایدو" در نزدیکی پایتخت مواجه شده است. تایید ابتلای یک کارمند بزرگ ترین شرکت تبلیغات ژاپن به کرونا باعث شده است تا تلاش های دولت برای حفظ بهداشت در محیط کاری افزایش یابد.

شیگرو اومی، رئیس سازمان مراقبت های درمانی ژاپن گفت: درحال ورود به یک فاز جدید هستیم و تدابیر بیشتری را برای محافظت از کارکنان اتخاذ خواهیم کرد.

دولت ژاپن هم چنین از مردم این کشور خواسته است تا استفاده از وسایل نقلیه عمومی را به حداقل برسانند.

نظرات بینندگان