arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی ایران و گروه ۱+۴ در وین آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی ایران و گروه ۱+۴ در وین آغاز شد.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی قبل در محل هتل پله کوبورگ شهر وین آغاز شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در رأس هیأتی برای شرکت در این نشست به وین سفر کرده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه اعلام کرد که جلسه‌ای که روز چهارشنبه هفتم اسفند برگزار می‌شود، نشست عادی و دوره‌ای کمیسیون مشترک برجام است که در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی برگزار خواهد شد و تاکید کرد که این جلسه ارتباطی با سازوکار حل اختلاف برجام نداشته و جلسه عادی کمیسیون مشترک است که هر سه ماه یک بار برگزار می شود.

نشست امروز در حالی برگزار می‌شود که ایران ۱۵ دی ماه گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد و گفت که دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

گفتنی است، آخرین دور نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) ۱۵ آذرماه در محل نمایندگی اتحادیه اروپا در وین برگزار شده بود. در آن نشست اعضای حاضر بار دیگر بر تلاش برای حفظ برجام تأکید کردند.

نظرات بینندگان