arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

گلوبال تایمز: آمریکا به دنبال اعمال نفوذ در سازمان مالکیت معنوی است

روزنامه «گلوبال تایمز» چین نوشت، امریکا با زورگویی و باج خواهی به دنبال جلوگیری از نامزدی پکن برای ریاست سازمان جهانی حق مالکیت معنوی و اعمال نفوذ در این سازمان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه «گلوبال تایمز» چین نوشت، خانم «وانگ بین اینگ» که نامزد ریاست سازمان جهانی حق مالکیت معنوی است، کارشناس در امور این سازمان با نزدیک به سه دهه تجربه است.

گلوبال تایمز می‌افزاید که آمریکا بار دیگر نشان داد که ارزشی برای نظام چند جانبه جهانی قائل نیست و از هیچ تلاشی برای محدود کردن و مانع تراشی برای چین خودداری نمی‌کند.

به نوشته این روزنامه، دنیا با اتحاد خود باید با برتری طلبی و زورگویی آمریکا مقابله کرده و اجازه ندهد این کشور نرم‌ها و مقررات بین‌المللی را به چالش بکشد.

چن شو نماینده دایم چین در ژنو نیز گفت آمریکا با مانع تراشی‌های خود در حال سیاسی کردن مساله است.

وی اضافه کرد: آمریکا برخی کشورهای کوچکتر را تهدید کرده است که اگر از نامزدی وانگ ۶۴ ساله حمایت کنند، روابطشان با آمریکا تضعیف خواهد شد و برای آنها تبعاتی به دنبال خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، از ماه دسامبر شماری از سناتورهای آمریکایی نامه‌هایی برای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نوشته‌اند که باید با این اقدام مقابله کرده و از متحدان و شرکای آمریکا بخواهند که با نامزد چینی مخالفت کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان