arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
روزنامه گردی در «انتخاب» / آنفولانزایی که سال ۵۶ در تهران همه‌گیر شد (بخش ۳)

اطلاعیه مشترک وزارت بهداری و بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش

چون در چند روز اخیر مواردی از بیماری گریپ و آنفولانزا در شهر تهران به‌خصوص در مدارس مشاهده گردیده لذا به منظور آشنایی عموم به بیماری و نحوه پیشگیری از آن توجه هموطنان عزیز را به نکات زیر جلب می‌نماییم: آنفولانزا بیماری حاد و مسری است. علت آن یک نوع ویروس می‌باشد، ویروس این بیماری در ترشحات حلق و بینی بیماران وجود داشته و در نتیجه سرفه و عطسه و صحبت کردن در هوا پخش می‌شود، سرایت بیماری به طور مستقیم؛ یعنی تماس نزدیک با بیمار و از طریق غیرمستقیم به وسیله تماس با وسایل آلوده‌شده به ترشحات حلق و بینی بیمار صورت می‌گیرد...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اطلاعیه مشترک وزارت بهداری و بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش

سرویس تاریخ «انتخاب»: نیمه دی ماه ۱۳۵۶ بیماری آنفولانزا گریبان پایتخت‌نشینان را گرفت و مدارس را به تعطیلی کشانید، ماجرا تا آن‌جا جدی شد که اخبارش تا چند روز در صفحه نخست روزنامه‌ها جا خوش کرد. به دنبال صدور بخشنامه وزرات آموزش و پرورش در روز شنبه ۱۷ دی ۵۶ مبنی بر ممانعت خانواده‌ها از فرستادن اطفال بیمارشان به مدرسه که در روزنامه اطاعات منتشر شد، روز یکشنبه ۱۸ دی ۵۶ نیز برخی از کلاس‌های درس مدارس تشکیل نشد.

بیشتر بخوانید:

بخش اول

بخش دوم

بخش چهارم

به گزارش روزنامه اطلاعات مورخ یکشنبه ۱۸ دی ۵۶، پزشکان گفتند: «با گرم شدن هوا به تدریج از میزان ابتلا به آنفولانزا در بین اطفال و افراد مسن کاسته خواهد شد. همچنین مراقبت از اطفال بیمار و استراحت آنان و نرفتن به اماکن عمومی از شیوع بیماری به میزان محسوسی خواهد کاست.»

در ادامه گزارش روزنامه اطلاعات در این باره آمد:

امروز [یکشنبه ۱۸ دی ۵۶] اطلاعیه مشترک وزارت بهداری و بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش در مورد بیماری آنفولانزا به شرح زیر منتشر شد:.

چون در چند روز اخیر مواردی از بیماری گریپ و آنفولانزا در شهر تهران به‌خصوص در مدارس مشاهده گردیده لذا به منظور آشنایی عموم به بیماری و نحوه پیشگیری از آن توجه هموطنان عزیز را به نکات زیر جلب می‌نماییم:

آنفولانزا بیماری حاد و مسری است. علت آن یک نوع ویروس می‌باشد، ویروس این بیماری در ترشحات حلق و بینی بیماران وجود داشته و در نتیجه سرفه و عطسه و صحبت کردن در هوا پخش می‌شود، سرایت بیماری به طور مستقیم؛ یعنی تماس نزدیک با بیمار و از طریق غیرمستقیم به وسیله تماس با وسایل آلوده‌شده به ترشحات حلق و بینی بیمار صورت می‌گیرد.

مهم‌ترین علایم بیماری عبارت‌اند از: تب شدید و ناگهانی همراه با لرز خفیف (مورمور شدن)، کمردرد و درد‌های عضلانی، سردرد، ضعف و بی‌حالی در بچه‌های کوچک و شروع بیماری با استفراغ همراه است و ممکن است این علایم همراه با سرفه و ناراحتی‌های بینی باشد.

توصیه‌های لازم
*به مجرد پیدا شدن اولین علایم بیماری با نظر پزشک مبادرت به استراحت و درمان نمایید.

*چون بیماری در نوزادان و افراد مسن ممکن است ایجاد عوارض ناراحت‌کننده‌ای نماید لذا از تماس آنان با بیماران دچار آنفولانزا اکیدا خودداری کنید.

*چون ویروس این بیماری از راه دستگاه تنفس متعاقب سرفه و عطسه در هوا پخش می‌شود لذا به منظور عدم سرایت بیماری به دیگران دهان و بینی خود را در صورت ابتلا به بیماری با دستمال بپوشانید.

*سعی کنید تا مدتی از حضور خود و کودکان خود در مکان‌های پرجمعیت و اماکن عمومی غیرضروری خودداری کنید.

*به مجرد مشاهده علایم بیماری در کودکان خود آن‌ها را در منزل بستری و ضمن مشورت با پزشک از رفتن آن‌ها به مدرسه تا بهبود کامل خودداری کنید.

مراکز درمان
امروز [یکشنبه ۱۸ دی ۵۶] وزارت بهداری و بهزیستی مراکزی را که مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند به شرح زیر اعلام کرد:

درمانگاه بوسعید: انتهای خیابان بوذرجمهری در خیابان ابوسعید.

درمانگاه خانی‌آباد: خیابان مولوی در اوایل خیابان خانی‌آباد.

درمانگاه آصف: خیابان ری، کوچه آصف.

درمانگاه صفاری: خیابان ری، خیابان صفاری، درمانگاه فرمانفرمایان، خیابان حشمت‌الدوله نرسیده به چهارراه باستان.

درمانگاه ظهیرالاسلام: شاه‌آباد، خیابان ظهیرالاسلام.

درمانگاه ژاله: فرح‌آباد، چهارراه آب‌سردار و بهداری آموزشگاه‌های مدارس در میدان ژاله، خیابان خورشید، ساختمان آموزش و پرورش، ناصرخسرو، جنب دارالفنون، خیابان امیریه، خیابان مهدیه، خیابان کاشان و پشت باغشاه.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
صادق محسني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
وزارت بهداري ؟
نظرات بینندگان