arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۵۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸

اردوغان: تحولات ادلب به نفع ترکیه در حال تغییر است

رئیس جمهوری ترکیه امروز (پنجشنبه) در اظهاراتی با اعلام کشته شدن سه سرباز ارتش این کشور در استان ادلب سوریه گفت، اوضاع در شهر ادلب سوریه به نفع ترکیه در حال تغییر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز در سخنرانی در آکادمی سیاسی حزب عدالت و توسعه با اشاره به کشته شدن سه نظامی ترکیه‌ای در ادلب مدعی شد، خسارت‌های ارتش سوریه بیشتر است.

وی همچنین مدعی شد، رخدادها به نفع ترکیه در حال وقوع است و ارتش سوریه بدون حمایت روسیه و ایران مقاومت نخواهد کرد.

اظهارات اردوغان در حالی مطرح می‌شود که دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز اعلام کرد، نیروهای دولتی سوریه بعد از پیشروی‌های جدید توانستند کنترل کامل جنوب استان ادلب را به دست بگیرند.

رامی عبد الرحمن، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای دولتی این کشور توانستند حدود ۶۰ شهرک و روستا در منطقه جنوبی ادلب و استان حماة در مجاورت آن را ظرف سه روز گذشته آزاد کنند.

اردوغان با تاکید بر آنچه ادامه مبارزه با "تمامی گروه‌های تروریستی" توصیف کرد، افزود: ما تروریسم را در منطقه نمی‌خواهیم.

وی درباره تحولات لیبی هم گفت: پیش از این نیز نقشه‌هایی را که به نفع خلیفه حفتر در لیبی بود، برهم زدیم، تحولات اخیر ادلب نیز بر همین منوال است.

اردوغان با اشاره به فشارهای اخیر دولت هند بر مسلمانان این کشور نیز اظهار داشت: هند به کشوری که در آن قتل و کشتار جولان می‌دهد، تبدیل شده است. هندوها کشتار علیه مسلمانان انجام می‌دهند. این‌ها چگونه از صلح جهانی حمایت و برای برقراری آن کمک خواهند کرد؛ این غیر ممکن است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فیض اله خوش نزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
مسعله سوریه بنا به خواسته امریکا واسراییل پیش میرود سیاست مداران ما باید تلاش کنند امریکا نتواند خواسته های خود را عملی کند. ترکیه کشور بسیار مهم برای ایران وامنیت ما هست. نمیتوانیم از ترکیه به دلیل گروه های مخالف سوری چشم پوشی کنیم. حتما راهی هست که منطقه را دچار جنگ واشوب نکنیم. باید اینده نگری هم مد نظرمان باشد. هر چند ترکیه خواهان موقعیت بالا دستی خود هست ولی نباید فراموش کنیم دشمنی با ترکیه هرگز به نفع ایران نخواهد بود.
نظرات بینندگان