arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

دسترسی کاربران ترکیه به توئیتر قطع شد

تارنمای «نت بلاکس» که دسترسی به اینترنت را در جهان رصد می‌کند، اعلام کرد که در پی حمله هوایی به نیروهای ترکیه‌ای در سوریه، دسترسی به توئیتر در ترکیه قطع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای «نت بلاکس» که دسترسی به اینترنت را در جهان رصد می‌کند، اعلام کرد که در پی حمله هوایی به نیروهای ترکیه‌ای در سوریه، دسترسی به توئیتر در ترکیه قطع شده است.

حساب توئیتری این تارنما بامداد جمعه نوشت: پس از حمله به نیروهای ترکیه در ادلب سوریه، توئیتر از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی برای کاربران محلی شرکت «ترک تلکام» در سراسر ترکیه از دسترس خارج شده است.

این تارنما افزود که سایر شبکه‌های اجتماعی در ترکیه همچنان در دسترس است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه پنجشنبه اعلام کرد که دستکم ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی در حومه ادلب کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود: کاروان نیروهای نظامی ترکیه در منطقه جبل الزوایه واقع در حومه ادلب هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی است که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در پی این حمله هوایی نشست امنیتی اضطراری برای ارزیابی اوضاع در ادلب برگزار کرده است.

وزارت دفاع ترکیه چهارشنبه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ۲ نظامی این کشور در حمله هوایی در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه کشته شدند.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها در سوریه است.

استان ادلب ۱۱ درصد خاک سوریه را تشکیل می‌دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش‌های زیادی از آن را آزاد کرده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان