arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

یمن: ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۴ نوبت آتش‌بس الحدیده را نقض کرد

منابع نظامی یمنی روز پنجشنبه گزارش دادند؛ نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۴ نوبت آتش‌بس الحدیده را نقض کردند. یمن حدود پنج سال است که تحت حملات گسترده ائتلاف سعودی و محاصره آن قرار دارد که نتیجه‌ای جز کشتار، آوارگی و ویرانی برای یمنی‌ها نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع نظامی یمنی روز پنجشنبه گزارش دادند؛ نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۴ نوبت آتش‌بس الحدیده را نقض کردند.

به گزارش المسیره یمن، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی مناطق مختلف الحدیده را با گلوله‌های توپ و خمپاره هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در حمله توپخانه‌ای و راکتی نیروهای ائتلاف سعوی به شهرستان التحیتای استان الحدیده دستکم هفت غیر نظامی از جمله یک کودک زخمی شدند.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۲۲ آذر ۹۷ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی از جمله موضوع آتش‌بس در الحدیده و مبادله اسرای ۲ طرف دست یافتند اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌ها اجرا نشد.

یمن حدود پنج سال است که تحت حملات گسترده ائتلاف سعودی و محاصره آن قرار دارد که نتیجه‌ای جز کشتار، آوارگی و ویرانی برای یمنی‌ها نداشته است.

مجامع بین‌المللی همچنین هشدار دادند که گرسنگی و کمبود مواد غذایی بر اثر محاصره همه جانبه، جان ۲۲ میلیون یمنی را تهدید می‌کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان