arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

ترکیه: انتظار حمایت عملی از آمریکا داریم

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان به ترامپ خواهد گفت که حمایت شفاهی از آنکارا کافی نبوده و ترکیه انتظار حمایت عملی از آمریکا دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ریاست جموری ترکیه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ابلاغ خواهد کرد که حمایت شفاهی از ترکیه کافی نبوده و آنکارا انتظار حمایت عملی از آمریکا دارد.

ریاست جمهوری ترکیه در ادامه بیانیه خود افزود: «اردوغان به پوتین اعلام کرد که تمامی عناصر ارتش سوریه به اهدافی مشروع برای ترکیه تبدیل شده و آنها را هدف قرار خواهد داد.»

دیروز پنجشنبه در حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، بیش از ۳۰ نفر از نظامیان ارتش ترکیه کشته شده‌اند و این مسئله باعث خشم مقامات ترکیه شده است. روسیه می‌گوید حضور نیروهای ارتش ترکیه در منطقه بر اساس هماهنگی نباید اتفاق می افتاد و شماری از نیروهای ترکیه با گروه‌های مسلح و تروریستی مانند جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) همراه بودند که هدف قرار گرفته اند.

بنا به گزارش شبکه «تی.آر.تی»، دفتر ریاست جمهوری ترکیه همچنین گفته است که اردوغان امروز (جمعه) قرار است با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «دونالد ترامپ» و امانوئل ماکرون»، رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در خصوص اوضاع ادلب سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

ترکیه به عنوان عضوی از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتظار دارد اعضای این ائتلاف از او در قضیه ادلب حمایت کند با این حال، کمک‌های این اعضا به ویژه آمریکا عملی نبوده و تنها محدود به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی بوده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان