arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

وزیر دفاع آمریکا: در صورت عدم تعهد طالبان توافقنامه را لغو می‌کنیم

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا طی سخنانی در کابل گفت در صورت عدم پایبندی طالبان به تعهدات خود، واشنگتن این توافقنامه را لغو خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا که صبح امروز برای صدور بیانیه مشترک با دولت افغانستان وارد کابل شده است، در سخنانی تاکید کرد که این توافقنامه در صورت عدم پایبندی طالبان قابل لغو خواهد بود.

وی گفت: این اعلامیه مشترک آمریکا و افغانستان یک لحظه تاریخی در روند صلح است و اگر طالبان به توافق نامه عمل نکند آمریکا توافقنامه با آمریکا را لغو خواهد کرد.

اسپر افزود: افغانستان در آستانه ورود به یک مسیر واقعی و آینده با ثبات است.

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه بخش‌هایی از بیانیه مشترک این است که خاک افغانستان بر علیه آمریکا و متحدانش استفاده نشود، ادامه داد: جامعه بین المللی و دولت افغانستان متعهد به مبارزه با تروریسم و آمریکا باید کمک کند تا امنیت افغانستان و نهادهای دموکراتیکش تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در کنار مردم افغانستان ایستاده و قدردان نیروهای نظامی این کشور است که در کنار مردم افغانستان فداکاری کردند.

اسپر افزود: ما به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای برای پایان طولانی ترین جنگ آمریکا دست یافتیم و طی هفته گذشته شاهد کاهش چشم گیر خشونت در افغانستان بودیم.

وی تاکید کرد: صلح پایدار در زمانی افغانستان حاصل خواهد شد که تمام افغان‌ها در کنار یکدیگر از فرصت پیش آمده استفاده کنند. کاهش خشونت در افغانستان براساس شرایط افغانستان و تعهد طالبان برای پایان جنگ خواهد بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان