arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

ابوالغیط: احتمالا نشست اتحادیه عرب به دلیل کرونا به تعویق بیفتد

دبیرکل اتحادیه عرب از احتمال تأخیر چند ماهه در برگزاری نشست این اتحادیه به دلیل شیوع کرونا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه جهان شاهد مرحله اضطراری به دلیل انتشار ویروس کروناست، از تعویق احتمال نشست‌های اتحادیه عرب در آینده خبر داد.

او شنبه (دهم اسفند) گفت که به دلیل شیوع سریع کرونا، این احتمال هست که جلسه اتحادیه عرب که مقرر بود اواخر مارس (دهم فروردین) برگزار شود به نیمه سال میلادی جاری موکول شود.

ابوالغیط طی نشست خبری مشترک با «صبری بوقادوم»، وزیر امور خارجه الجزائر گفت: «اوضاع جهانی به گونه‌ای است که نیاز به این داریم که احتمالاً جلسه نشست سران اتحادیه را به تعویق بیندازیم».

او در مورد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هم گفت که در این باره از مواضع کشورها خبری ندارد ولی برخی اعضا مانند الجزائر موافق بازگشت دمشق به اتحادیه عرب هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دبیر کل اتحادیه عرب گفت که الجزائر صاحب اختیار در زمان برگزاری نشست اتحادیه است و اعضای این اتحادیه درمورد مسائل لیبی، سوریه و تحولات فلسطین گفت‌وگو و رایزنی خواهند کرد.

طی دو ماه است که ویروس کرونا با نام علمی کووید ۱۹ (COVID-۱۹) ابتدا در چین و پس از آن در سایر کشورها منتشر شده است و در این مدت، ۸۶,۰۲۰ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۲۹۴۲ نفر هم فوت کرده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان