arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

دستورالعمل جدیدِ پزشکان چینی درباره تشخیص کروناویروس

مقامات بهداشتی چین اذعان داشته‌اند که افراد ممکن است با استنشاق حجم بالایی از ذرات کوچک حاوی ویروس در هوای بسته و آلوده (یا به اصطلاح عفونت آئروسل) برای مدت زمان طولانی، به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید مبتلا شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستورالعمل‌های تشخیصی و درمانی اخیراً منتشر شده در چین حاکی از آن است که اگر فرد در معرض غلظت بالایی از آئروسل (ذرات آلوده به ویروس در هوا) در یک محیط نسبتاً بسته برای مدت طولانی قرار داشته باشد، امکان ابتلا به کروناویروس در او وجود دارد.

این ششمین نسخه از دستورالعمل‌های درمانی بیماران کروناویروس جدید در چین است. این دستورالعمل بیان می‌کند که مسیرهای اصلی انتقال "قطرات سیستم تنفسی" و "تماس نزدیک" است. در نسخه‌های قبلی این دستورالعمل‌ها گفته شده بود که هنوز احتمال آلودگی آئروسل به وضوح مشخص نشده است.

با توجه به نقش احتمالیِ عفونت آئروسل در ابتلا به کووید-۱۹ هم‌اکنون به تلاش‌های بیشتری در محیط بیمارستان‌ها برای جلوگیری از شیوع این ویروس نیاز است.

بنا بر گزارش کیودو نیوز، در دستورالعمل اخیر هم‌چنین برای نخستین بار به درمان بیمارانی با شرایط بسیار وخیم و بحرانی که به سرعت علائمشان پیشرفت می‌کند به کمک انتقال پلاسما از افراد بهبود یافته این بیماری اشاره شده است‌.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان