arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
ناسا اعلام کرد:

آلودگی هوای چین در جریان قرنطینه مبارزه با ویروس کرونا کاهشی چشمگیر یافت

ناسا اعلام کرد که پس از سال نو قمری و قرنطینه مبارزه با ویروس کرونا، میزان پایدار سطح دی اکسید نیتروژن از مرحله مضر کاهش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ناسا اعلام کرد که پس از سال نو قمری و قرنطینه مبارزه با ویروس کرونا، میزان پایدار سطح دی اکسید نیتروژن از مرحله مضر کاهش یافت.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسته شدن کارخانه ها و کاهش ترافیک خیابان ها به مفهوم کاهش مداوم دی اکسید نیتروژن است. ناسا اعلام کرد كه امسال كاهش این آلودگی بیش از حد معمول بوده است.فی لیو ، محقق کیفیت هوا در ناسا ، گفت: "این اولین بار است که چنین اتفاق چشمگیری را در چنین منطقه گسترده ای برای یک رویداد خاص مشاهده کرده ام."

به نظر می رسد قرنطینه گسترده در چین هر ضرری داشته باشد، یک سود گسترده داشته و باعث پاکیزگی هوا شده است. ناسا روز شنبه اظهار داشت كه تا فوریه شاهد کاهش كاهش قابل توجه دی اکسید نیتروژن و ازت در چین بوده است. دی اکسید نیتروژن با سوزاندن سوخت، حرکت اتومبیل در خیابان ها، نیروگاهها و ماشین آلات ساختمانی منتشر می شود و می تواند علائم تنفسی و آسم را برانگیزد.

براساس گزارش IQAir ، شهرهای چین در بین آلوده ترین شهرهای جهان قرار دارند. اکنون تصاویر ناسا، کاهش چشمگیر آلاینده های اطراف ووهان را نشان می دهند که به نظر می رسد منبع شیوع ویروس بوده اند و ووهان نیز اولین شهری بود که قرنطینه شد. داده های ناسا از ماهواره Sentinel-5 آژانس فضایی اروپا گرفته شده است  و داده هایی مشابه نیز از ماهواره Aura ناسا گرفته شده است.

آلودگی هوای چین در جریان قرنطینه مبارزه با ویروس کرونا کاهشی چشمگیر یافت

فی لیو ، محقق کنترل کیفیت هوا در ناسا ، گفت: "این اولین بار است که چنین اتفاق چشمگیری را در چنین منطقه گسترده ای برای یک رویداد خاص دیده ام."اغلب در چین در بازه زمانی برگزاری جشن ها و رویدادهای خاص کاهش آلودگی دیده می شود. کارخانه ها و سایر مشاغل نیز نزدیک به سال نو قمری تعطیل می شوند و در اواخر ژانویه و اوایل فوریه ، منجر به کاهش آلودگی هوا می شوند. سایر رویدادهای مهم مانند المپیک پکن نیز توانست منجر به افت آلودگی شود. اما ناسا اظهار داشت که کاهش امسال بزرگتر از حد معمول بوده است.

در تجزیه و تحلیل منتشر شده در ماه فوریه  CarbonBrief تخمین زده است که ویروس کرونا انتشار کربن در چین را 25 درصد کاهش داده است.

نظرات بینندگان