arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

درگیری پلیس و جزیره‌نشینان یونان با پناهجویان

پلیس و جزیره‌نشینان یونان با پناهجویانی که راهی مرزهای اروپا شده‌اند، درگیر شدند.منبع دولتی که نامش فاش نشده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: از صبح شنبه تا صبح یکشنبه از ورود ۹ هزار و ۹۷۲ پناهجوی غیرقانونی جلوگیری کرده و آنان را به منطقه «اوروس» فرستادیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس و جزیره‌نشینان یونان با پناهجویانی که راهی مرزهای اروپا شده‌اند، درگیر شدند.

به گزارش یکشنبه شب یورونیوز، گروهی از ساکنان جزیره «لسبوس» یونان تلاش کردند تا از ورود یک قایق حامل مهاجران به این جزیره جلوگیری کنند؛ آنها شعار می‌دادند: «به ترکیه بازگردید.»
برخی منابع خبری نیز اعلام کردند؛ جزیره‌نشینان خشمگین یک مرکز پناهجویان را که تحت اداره سازمان ملل متحد قرار دارد، به آتش کشیدند.

همچنین پلیس یونان در شهر مرزی «اردینه» با صدها پناهجویی که قصد ورود به این کشور را داشتند، درگیر شد. پلیس به سوی این پناهجویان گاز اشک‌آور شلیک کرد.

یک منبع دولتی یونان اعلام کرد که این کشور از ورود حدود ۱۰ هزار پناهجو از مرزهای ترکیه جلوگیری کرده است.

این منبع دولتی که نامش فاش نشده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: از صبح شنبه تا صبح یکشنبه از ورود ۹ هزار و ۹۷۲ پناهجوی غیرقانونی جلوگیری کرده و آنان را به منطقه «اوروس» فرستادیم.

وی افزود که جمعیت زیادی از مهاجران تلاش کردند تا از طریق جنگل‌های «کاستانیس» وارد یونان شوند.

مقام‌های یونانی گفتند که ۳۷ پناهجو را بازداشت کرده‌اند اما این افراد، سوری نبودند بلکه پناهجویانی از افغانستان، پاکستان و سومالی بودند.

نیروهای امنیتی یونان در حال گشتزنی در اطراف رودخانه اوروس هستند و با استفاده از بلندگو درباره ورود مهاجران به یونان هشدار می‌دهند.

«سازمان بین‌المللی مهاجرت» اعلام کرده است که حدود ۱۳ هزار پناهجو در مرز ترکیه و یونان تجمع کرده‌اند.

ترکیه تهدید کرده است؛ در صورتی که اتحادیه اروپا در بحران سوریه از آنکارا حمایت نکند، مسیر حرکت ۳.۶ میلیون پناهجوی مستقر در این کشور به سمت اروپا را باز خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی است که ترکیه قصد دارد تا اروپایی‌ها را برای اعلام حمایت از آنکارا در جنگ سوریه تحت فشار قرار دهد.

این هشدار پس از آن صادر شد که ۳۴ نظامی ترکیه‌ای جمعه شب در حمله‌ای هوایی در ادلب سوریه کشته شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان