arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
لس آنجلس تایمز:

آیا واقعا انیمیشن «سیمپسون ها» شیوع ویروس کرونا را پیشگویی کرده بود؟

"خانواده سیمپسون ها" را می توان از محبوب ترین خانواده های انیمیشنی در سراسر جهان دانست. این انیمیشن محبوب دارای ویژگی هایی است که همیشه در کانون توجه قرار می گیرد. برای مثال، پیشگویی های مرتبط با انیمیشن سیمپسون ها باعث تعجب عموم شده است. شاید بتوان جدیدترین پیشگویی های مهم سیمپسونها را  ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ادغام دیزنی-فاکس و در نهایت شیوع کرونا دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لس انجلس تایمز نوشت: "خانواده سیمپسون ها" را می توان از محبوب ترین خانواده های انیمیشنی در سراسر جهان دانست. این انیمیشن محبوب دارای ویژگی هایی است که همیشه در کانون توجه قرار می گیرد. برای مثال، پیشگویی های مرتبط با انیمیشن سیمپسون ها باعث تعجب عموم شده است. شاید بتوان جدیدترین پیشگویی های مهم سیمپسونها را  ریاست جمهوری دونالد ترامپ ، ادغام دیزنی-فاکس و در نهایت شیوع کرونا دانست.

به گزارش سرویس خواندنی های «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: به نظر می رسد نویسندگان پیشگویی های "سیمپسونها" بار دیگر، یک رویداد بزرگ جهانی را با موفقیت پیشبینی کرده اند. مجموعه ای از عکسهای قسمتهای قدیمی این کمدی انیمیشن طولانی که در هفته جاری بین مردم در شبکه های اجتماعی منتشر شده این شائبه را ایجاد کرده که "سیمپسونها"  بیش از یک دهه پیش، از شیوع یک بیماری تنفسی اطلاع داشتند.

مجموعه تصاویری، که گمان می رود از یکی از قسمتهای پخش شده در سال 1993 گرفته شده باشد ، نشان می دهد شخصیت های مختلفی در حال انتشار و ابتلا به ویروسی مرگبار هستند. در مورد این پیشگویی تصاویر مختلفی منتشر شده است. برای مثال در یک تصویر، گوینده خبری نشان داده می شود که گزارشی راجع به "ویروس کرونا " را ارائه می دهد(که البته واقعا صحبت بر سر کرونا نیست و صرف به یک بیماری اشاره می شود). در بخشی دیگر نیز تعدادی کارگر نشان داده می شوند که در یک کارخانه بسته بندی در  ژاپن کار می کنند و با سرفه یکی از کارگران در یک جعبه، بیماری از ژاپن به سراسر جهان منتقل می شود.

جالب است که این کارگر قبل از سرفه کردن در جعبه خطاب به هومر سیمپسون می گوید من آنفولانزا دارم. اما اگرچه این قسمت ها به بخشی از سریال در سال 1993 مرتبط است اما پیشگویی به نظر واقعی نمی رسد چرا که در یکی از گرافیک های پشت زمینه  نوشته شده است این نشانه های "آخرالزمان"  است و هیچ اسمی از  "ویروس کرونا"  برده نمی شود. درواقع برخی کاربران با فتوشاپ این تصویر را ادیت کرده اند و کلمه کرونا را جایگزین آخرالزمان کرده اند.

آیا واقعا انیمیشن «سیمپسون ها» شیوع ویروس کرونا را پیشگویی کرده بود؟

در سال 2016 ، اپیزودی از فصل 11 این سریال نیز سیمپسونها از "ترامپ" به عنوان "رئیس جمهور ترامپ" یاد می کنند . این در حالی است که ترامپ در آن زمان هنوز رئیس جمهور نبود. در بخشی از فصل 10 نیز اشاره شد که کمپانی های فاکس و دیزنی به هم می پیوندند و این پیشگویی  سالها پیش از آن بود که  دیزنی، فاکس را در دنیای واقعی خریداری کند.

البته "سیمپسون ها" تنها پیشگویان کرونا نیستند. اخیرا تصاویری در اینترنت دست به دست می شوند که نشان می دهند یک نویسنده نیز این ویروس را پیشگویی کرده بود. این نویسنده دین کونتز نام دارد و  با استناد به گزیده ای از رمان سال 1981 "چشم های تاریکی" ، که درباره "سلاح بیولوژیکی جدید" بنام "ووهان 400"  است می گوید که این ویروس از پیش حدس زده شده بود.

به نظر می رسد  دین کونتز شیوع کروناویروس 2020 را در سال 1981 در "چشم های تاریکی" پیش بینی کرده بود آن هم در شرایطی که خانواده کروناویروس ها اساسا ناشناخته بودند. اما واقعیت ماجرا چیست؟ این رمان، داستان یک آزمایشگاه نظامی چینی را روایت می کند که ویروس جدیدی به نام ووهان 400 ایجاد می کند تا به طور بالقوه به عنوان یک سلاح بیولوژیکی در زمان جنگ مورد استفاده قرار گیرد.

تصویری از صفحه ای از کتاب دیگر  نیز منتشر شده که در آن آمده است: "در حدود سال 2020 یک بیماری شدید مانند ذات الریه در سراسر جهان گسترش می یابد . این ویروس به ریه ها و لوله های تنفسی حمله می کند و در برابر همه روشهای درمانی شناخته شده مقاومت می کند." در حقیقت ، این گزیده ای است از کتاب "پایان روزها" اثر سیلویا براون.

در مورد "ووهان 400" ، شباهت های آن با ویروس کرونای 2020 صرفا به شهرمبداء بیماری مرتبط است. کوونتز سلاح بیولوژیکی را یک بیماری بسیار عفونی و مغزی می داند که 100٪ "میزان کشتار" دارد. اما کرونا ویروس واقعی یک بیماری تنفسی است که میزان مرگ و میر بین 2 تا 4 درصد در ووهان (مرکز شیوع آن ) و 7/7 درصد خارج از ووهان ثبت کرده است.

نظرات بینندگان