arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
آتلانتیک:

چه شد که الیزابت وارن سقوط کرد؟

در اوایل پاییز سال 2019، آرا سناتور ماساچوست به نظر رو به افزایش بود. روزهایی که وارن با انرژی از برنامه‌های خود صحبت می‌کرد. او حتی در مقطعی از سناتور برنی سندرز و معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن هم در آیوا پیشی گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الین گادفری در نشریه «آتلانتیک» نوشت: در اوایل پاییز سال 2019،  آرا سناتور ماساچوست به نظر رو به افزایش بود. روزهایی که وارن با انرژی از برنامه‌های خود صحبت می‌کرد. او حتی در مقطعی از سناتور برنی سندرز و معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن هم در آیوا پیشی گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: اما تعداد آرا وارن از اواخر سال گذشته به تدریج  شروع به كاهش كرد. پس از شروع رأی گیری‌های سال جدید، وی در هیچ ایالتی پیروز نشد و در ماساچوست هم در رتبه سوم ایستاد.

اگرچه نمی‌توان با قاطعیت چرایی تنزل جایگاه او را تشریح کرد، اما با این حال در اینجا پنج تئوری متفاوت اما در هم تنیده وجود دارد که توسط پنج استراتژیست سیاسی و تحلیلگر انتخاباتی طی هفته گذشته که با آنها مصاحبه کرده‌ام، تشریح شده است.

  1. او نمی‌تواند راه حلی برای مشکل ایده خدمات درمانی برای همه پیدا کند

جیمز کارویل، مشاور دموکرات و استراتژیست انتخاباتی رئیس جمهور پیشین بیل کلینتون گفت:

انتقاد کلی او به شیوه مدیریت کشور در همین حد بود که می‌گفت فساد در همه جا وجود دارد. این انتقاد او اگرچه درست بود و به دلایلی هم باعث به هیجان آمدن زنان تحصیل‌کرده می‌شد، اما کافی نبود. وارن صراحتا می‌گفت من یک سرمایه دار هستم، نه سوسیالیست، اما بعد خواستار طرح بیمه همگانی سلامت می‌شد و سر همین موضوع هم با سندرز اختلاف داشت.

برنی به شدت در طیف چپ قرار می‌گرفت. وارن تصمیمی گرفت که خودش را به سندرز نزدیک‌تر کند در حالی که  اگر نزدیک به بایدن یا بوتجیج قرار می‌گرفت، می‌توانست رای بیشتری به دست آورد.

  1. او مورد نفرین پیشکسوتان حزب قرار گرفت به طوری که خیلی زود اوج گرفت و خیلی زود هم نزول یافت.

جو تریپی، مدیر انتخابات برای نامزد سابق ریاست جمهوری هاوارد دین در این باره گفت:

اتفاقی که برای وارن در آیووا افتاد دقیقا مشابه اتفاقی بود که در سال 2004 برای هوارد دین افتاد. وارن در آیووا با آرای بسیار خوبی رو به رو شد، تا این که رسانه‌ها به تدریج توجه خود را معطوف سایر کاندید‌ها از جمله پیت بوتجیج کردند.

اکنون آرا پیت در نیوهمپشایر در حال رشد است و او آرای خوبی در این ایالت به دست آورد، اما خیلی دیر شده چرا که همه روی سندرز حساب بیشتری باز می‌کنند. از طرفی نظر بسیاری از زنان امروز بیشتر به سمت امی کلوبوچار جلب شده تا الیزابت وارن. حرف من این است که وقتی نزول شما به هر دلیلی آغاز شد دیگر متوقف کردن آن کاری دشوار خواهد بود.

  1. وارن به عنوان گزینه‌ای پرخطر دیده می‌شد.

ایمی والتر، یک تحلیلگر سیاسی و سردبیر بخش گزارش سیاسی کوک معتقد است:

برای برخی رأی دهندگان که به دنبال آزادی بودند، برنی سندرز نامزدی دوست‌داشتنی بود، اما آن‌ها کسی را می خواستند که جوان‌تر باشد و از این نظر وارن به عنوان یک خانم جوان‌تر گزینه‌ای ایده‌آل بود. وارن حتی برای سایر رأی دهندگان، به ویژه برای بسیاری از زنان که نمی‌توانند خود را در طیف بسیار لیبرال قرار دهند، گزینه بهتری نسبت به سندرز بود. با این حال هر دو طرف در نهایت احساس نارضایتی کردند و همین سرآغاز نزول وارن شد.

ریسک‌پذیری دموکرات‌ها در سال 2008 بسیار بیشتر از سال 2020 بود. وقتی امروز با رأی دهندگان صحبت می‌کنید، آن‌ها به شدت نگران این هستند که با انتخاب اشتباه مانع غلبه بر ترامپ شوند. شاید اگر ما در دوره دیگری بودیم یا اگر امروز دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور نبود و اگر رأی دهندگان دموکرات به اندازه امروز وسواس نداشتند، شرایط هم برای وارن به گونه دیگری رقم می‌خورد.

4- نظرسنجی نیویورک تایمز / سیینا نشان داد که رئیس جمهور دونالد ترامپ در بسیاری از ایالات وارن را شکست می‌دهد

دیو واسمن، تحلیلگر انتخابات می‌گوید:

آینده قابل پیش‌بینی نیست، اما دموکرات‌ها امروز برای کسب قدرت وسواس بیشتری دارند. وقتی موارد مختلف را کنار هم بگذارید، این حس وجود دارد که دموکرات ها و هواداران وارن می‌توانند فکر دیگری در مورد حمایت از او داشته باشند. جنبه دیگر چالش برانگیز برنامه وی در برنامه مراقبت‌های بهداشتی و جدول زمانی حرکت به سمت بیمه درمانی برای همه است.

5- همه اینها به بحث‌های جنسیتی برمی‌گردد

جس مکینتاش، معاون سابق ارتباطات امیلی و مشاور ارشد ارتباطات برای کمپین 2016 هیلاری کلینتون گفت:

در هر چرخه‌ای از سیاست مباحث جنسیتی به روشی جدید خودش را نشان می‌دهد. در سال 2018، زنان در سراسر کشور برنده شدند، اما همچنان سوال‌هایی در مورد احتمال موفقیت آن‌ها وجود دارد.

اگرچه وارن می‌تواند 7 هزار یا 8 هزار نفر را در تجمعات خود گرد هم بیاورد اما همچنان مباحث جنسیتی نقش چشمگیری در صعود و نزول او در رقابت‌ها داشته است.

نظرات بینندگان