arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

آماده‌باش یگان‌های جنگ نوین ارتش برای مقابله با کرونا

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه یگان های جنگ نوین ارتش در حال آماده باش در سرتاسر کشور هستند، گفت: این یگان ها در صورت نیاز در خود پایگاه های نظامی و همین طور در سطح شهر جهت سمپاشی و رفع آلودگی و گند زدایی اقدام می کنند و در چندین شهر این اقدامات انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه یگان های جنگ نوین ارتش در حال آماده باش در سرتاسر کشور هستند، گفت: این یگان ها در صورت نیاز در خود پایگاه های نظامی و همین طور در سطح شهر جهت سمپاشی و رفع آلودگی و گند زدایی اقدام می کنند و در چندین شهر این اقدامات انجام شده است.

امیر مرادی نیا با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ارتش گفت: اوایل اسفندماه در نیروی ارتش قرارگاه پدافند زیستی را با ریاست فرماندهی نیروی دریایی ارتش تشکیل دادیم و از همان زمان آماده باش را به بیمارستان ها و کلیه مراکز درمانی در سرتاسر کشور اعلام کردیم. در این زمینه تخت های بیمارستانی را پیش بینی کردیم تا در صورت نیاز به بیماران خدمات ارائه دهیم.

وی همچنین اظهار کرد: محل هایی را برای قرنطینه سازی در سرتاسر مناطق، پایگاه‌ها و پادگان‌های نیروی دریایی پیش بینی کردیم.

وی در رابطه با آموزش پرسنل برای پیشگیری از بیماری کرونا بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش اهمیت بسیار زیادی در این قضیه دارد، سر لوحه کارهایمان قرار گرفت و آموزش و بهداشت فردی، آشنایی با بیماری و نحوه پیشگیری از بیماری و اقداماتی که باید تمامی پرسنل در مناطق مختلف از خود نشان دهند، به کلیه پرسنل آموزش دادیم.

وی به دیگر اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اشاره کرد و بیان داشت: برای ورودی پادگان ها و همچنین شهرک های مسکونی، محیط های سازمانی، تیم های بهداشتی را در ورودی پایگاه ها پیش بینی کردیم که مستقر شده اند و اقدامات بهداشتی را انجام می دهند. تب مراجعین را سنجش می کنند و همچنین اگر نیاز به مشاوره داشته باشند راه های پیشگیری از بیماری را بیان می کنند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در شهر رشت بیمارستان ولیعصر (عج) مستقر است، گفت: بیمارستان ولیعصر (عج) را کاملا تخلیه کردیم و این بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی است و نزدیک به 60 نفر بیمار در این بیمارستان بستری هستند پزشکان ما دوشادوش بقیه کادر پزشکی استان گیلان خدمات خودشان را به این بیماران ارائه می دهند.

وی ادامه داد: همچنین ما بخش هایی از بیمارستان‌هایمان را در گلستان و در تهران در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم و خدمت را به آن ها ارائه می دهیم.

امیر مرادی نیا ضمن بیان اینکه این بیماری به کشور ما آمده است ولیکن این بیماری قابل پیشگیری و کنترل است، تاکید کرد: مهمترین اقدامی که ما می توانیم جهت کنترل این بیماری در سطح جامعه انجام دهیم ماندن در خانه ها، عدم تردد، پیشگیری ازترددهای غیر ضروری و عدم رفتن به مسافرت است. چون با هر جا به جایی ممکن است ویروس از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل شود.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد در ادامه متذکر شد: منطقه ای که آلودگی ندارد و یا آلودگی کمتری دارد ممکن است در آنجا این بیماری ایجاد شود. ممکن است بعضی مناطق کم برخوردار باشند مخصوصا از نظر درمانی امکانات خوبی را نداشته باشند و یک نفر در آنجا بیمار شود و جانش را از دست بدهد. این نیاز هست که مردم دیگران را هم مد نظر بگیرند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش با اظهار به اینکه بهترین راه پیشگیری که تاکنون اثبات شده است، شست و شوی مرتب دست ها است، خاطر نشان کرد: مردم باید با هر گونه تماس مشکوک، با هر سطحی در بیرون از خانه و جاهایی که مکان های عمومی هستند، جدا خودداری کنند و با شست و شوی صحیح دست ها و صورت می توانند از انتقال ویروس جلوگیری کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان