arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

خط یک متروی اصفهان به خاطر کرونا تعطیل شد

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری با کرونا اصفهان از توقف فعالیت خط یک متروی این شهر از روز شنبه بیست و چهارم اسفند تا اطلاع ثانوی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری با کرونا اصفهان از توقف فعالیت خط یک متروی این شهر از روز شنبه بیست و چهارم اسفند تا اطلاع ثانوی خبر داد.

حجت اله غلامی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : این تصمیم با توجه کاهش قابل توجه استفاده کنندگان از مترو و احتمال زیاد شیوع ویروس در آن به دلیل فضای بسته‌ آن، اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری اصفهان به منظور تامین امکانات حمل و نقل، از این پس از تعدادی اتوبوس هایی که در خطوط موازی مترو تردد می کنند را افزایش خواهد داد.

قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان روز پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشت: به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت شهروندان، خط یک قطار شهری اصفهان از روز شنبه بیست‌وچهارم اسفند تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: تعطیلی قطار شهری اصفهان با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا و جلوگیری از تجمیع و ازدحام جمعیت انجام می‌گیرد.

ایمان حجتی با بیان‌اینکه تعداد مسافران خط یک قطار شهری اصفهان پس از سهمیه‌بندی بنزین، افزایش یافت و به اوج خود یعنی حدود ۱۲۰ هزار مسافر در روز رسیده بود،‌ افزود: اما پس از شیوع کرونا و تاکید و سفارش به مردم برای خارج نشدن از خانه و کم شدن ترددها،‌ تعداد مسافران در ۲ هفته اخیر به یک چهارم، کاهش یافت.

خط یک قطار شهری اصفهان دارای ۲۰ ایستگاه از شمال تا جنوب این کلانشهر است.

حجتی در باره خدمات‌رسانی اتوبوس‌ها نیز توضیح داد: با توجه بهاینکه برخی از اداره‌ها هنوز فعالیت دارند و تعدادی از کارمندان آنها و همچنین شماری از کارگران و مردم از اتوبوس استفاده می‌کنند، دستور تعطیلی برای آنها مطرح نیست.

وی با تاکید براینکه کار ضدعفونیکردن اتوبوس‌ها بطور مستمر در اصفهان انجام می شود،‌ خاطرنشان کرد: فعالیت اتوبوس‌های مسیرهای پرتردد همچنان پابرجاست و در مسیرهای کم‌تردد، تعدیل می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به ضدعفونی‌شدن تاکسی‌ها در کلانشهر اصفهان،‌ اضافه کرد: تاکنون مشکلی برای تامین مواد ضدعفونی‌کننده نداشته‌ایم.

وی در باره تعطیل‌نشدن اداره‌های شهرداری اصفهان در هفته پایانی سال اظهار داشت: شهرداری یک نهاد خدمات‌رسان است و اگر بخش‌هایی از آن برنامه‌های خود را انجام ندهند،‌ فرایند خدمات‌رسانی به مردم مختل می شود اما در برخی اداره‌ها که امکانپذیر بود مانند سازمان فرهنگی،‌ تعدادی از کارمندان بصورت دورکاری فعالیت می کنند.

حجتی با بیان اینکه در پایان سال بخش هایی از شهرداری روزهای پرکاری دارند،‌ تصریح کرد: بر اساس بررسی و تحلیل مراجعه مردم در روزهای اخیر مشخص شد که بیشترین مورد مراجعات مربوط به پرداخت عوارض نوسازی، خودرو و کسب و پیشه و همچنین ثبت سهمیه خدمات مهندسی و طراحی است.

وی با تاکید براینکه انجام این امور تا پایان اردیبهشت ۹۹ با نرخ فعلی تمدید شد از شهروندان خواست تا انجام این کارها را به سال آینده موکول کنند.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان(مجموع اصفهان و کاشان) تا روز پنجشنبه بیست و دوم اسفند جاری ۷۹۲ نفر اعلام شد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز آمار جدید فوتی ها و بهبود یافتگان این خطه را اعلام نکرد.

نظرات بینندگان