arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / امروز؛ اعلام آخرین تصمیمات ضدکرونایی در تهران/ آخرین وضعیت کرونا در کشور / آغاز طرح ملی برای خلوت کردن شهرها ظرف 24 ساعت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آخرین وضعیت کرونا در کشور/ آغاز طرح ملی برای خلوت کردن شهرها ظرف 24 ساعت / اعلام وضعیت اضطرار ملی توسط ترامپ / حمله جنگنده‌های آمریکا به ارتش و حشد العشبی عراق / اعلام آخرین تصمیمات ضدکرونایی در تهران در امروز (شنبه) / رکوردشکنی کرونایی ایتالیا /  درخواست ظریف برای لغو تحریم‌های آمریکا

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

گذار جان‌باخته‌گان کرونا از مرز 500 نفر در کشور: کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، دیروز در ارتباط با آخرین وضعیت بیماران کرونایی اعلام کرد: بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر افزایش یافت که خوشبختانه تاکنون ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. جهانپور ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسید.

آغاز طرح ملی برای خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها ظرف 24 ساعت: رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) اعلام کرد: روال خلوت کردن فروشگاه‌ها و خیابان‌ها و جاده‌ها با تصمیم ملی که اتخاذ می‌شود در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد. همچنین او به برنگاران گفت: رصد ملی و یافتن افراد مشکوک و افرادی که احتمال بیماری در آنها وجود دارد مهم است. ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی، تماس تلفنی و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری مورد رصد قرار خواهند گرفت و افراد مشکوک به بیماری کاملا مشخص می‌شوند.

اعلام وضعیت اضطرار ملی در آمریکا به فرمان ترامپ: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیروز -جمعه- به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد. با اعلام این وضعیت، مسیر استفاده از ۵۰ میلیارد دلار بودجه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باز خواهد شد. ترامپ علاوه بر این اختیارات گسترده‌ای به «الکس آذار»، وزیر بهداشت آمریکا اعطا کرد و گفت که او اکنون می‌تواند برخی از مفاد قانونی را نادیده گرفته و به پزشکان و بیمارستان‌ها اختیار عمل بیشتری برای مقابله با کرونا بدهد. در آمریکا شمار کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، از مرز ۱۸۰۰ نفر عبور کرده و ۴۱ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

حمله جنگنده‌های آمریکا به ارتش و حشد العشبی عراق: جنگنده‌های آمریکایی در ساعات ابتدایی بامداد دیرز -جمعه- طی چهار حمله هوایی پایگاه‌های وابسته به نیروهای حشد الشعبی، پلیس و ارتش عراق را مورد تهاجم قرار داند. در بیانیه‌ رسمی که از تلویزیون عراق منتشر شد این پایگاه‌ها شامل پایگاهی در نجف و سه مکان دیگر در جنوب بغداد است. حملات هوایی آمریکا پس از آن رخ داد که سفارت آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته پایگاه التاجی در شمال بغداد مورد حمله 15 کاتیوشا قرار گرفت و در نتیجه آن دو سرباز آمریکایی و یک سرباز انگلیسی کشته شدند. گزارش های حاکی از آن هستند که در نتیجه حملات دیشب آمریکا 3 نفر اعضای نیروهای حزب الله عراق شهید و 7 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اعلام آخرین تصمیمات ضدکرونایی در تهران امروز (شنبه): علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران مراقبین سلامت از فردا (شنبه) در بیمارستان‌ها مستقر می‌شوند و به محض این که بیماری با تشخیص کرونا مثبت شد، از همانجا با خانواده‌ها تماس گرفته و نسبت به شناسایی، ایزوله‌سازی و قرنطینه در خانه اقدام می‌کنند. بر اساس اعلام زالی، در دیدار دیروز -جمعه- با قرارگاه ثارالله مصوبات خوبی تصویب شده که امروز (شنبه) از سوی مجموعه استانداری تهران به دستگاه‌های مرتبط در استان تهران ابلاغ می‌شود.

رکوردشکنی کرونایی ایتالیا: مقامات کشور ایتالیا دیروز -جمعه- از مرگ 250 نفر در این کشور طی 24 ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند. این بالاترین آمار مرگ به دلیل ابتلا به کرونا از ابتدای آغاز شیوع این بیماری در این کشور اروپایی به شمار می‌آید. بر اساس اعلام مقامات ایتالیا، روز جمعه ابتلای 2547 نفر دیگر به ویروس کرونا در این کشور مثبت اعلام شد تا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 17 هزار و 660 نفر رسیده است.

درخواست نماینده کنگره آمریکا برای تعلیق تحریم‌ها علیه ایران: «ایلهان عمر»، نماینده کنگره آمریکا در شرایط گسترش شیوع ویروس «کرونا» در دنیا خواستار تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده است. عمر در توئیتر پیام یک فعال فضای مجازی که از کمبود تجهیزات پزشکی در ایران به دلیل تحریم‌ها گلایه کرده نوشته است: «لازم است ما این تحریم‌ها را پیش از آنکه جان‌های بیشتری از دست بروند تعلیق کنیم.»

درخواست ظریف برای لغو تحریم‌های آمریکا:  محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیروز -جمعه- در توییتی نوشت: در نامه به آنتونیو گوترش دبیر کل ملل متحد، تأکید کردم که این نهاد جهانی و کشورهای عضو، به تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده علیه کشورم توجه نکنند و تأکید کردم که تحریم‌ها برداشته شود. او ادامه داد: در حالی که کووید-۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است، باید در نظر داشته باشیم که ویروس‌ها بین ما تمایزی قائل نمی‌شوند. ما انسان‌ها نیز نباید در مبارزه با ویروس‌ها تبعیض آمیز رفتار کنیم.

نظرات بینندگان