arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

توليد هر گيربكس داخلي 700 يورو صرفه جويي ارزي دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرعامل ايران خودرو اعلام كرد :‌ تولید هرگیربکس داخلی حدود ۷۰۰ یورو صرفه جویی ارزی دارد و بنا خودروهای سمند، رانا و ۲۰۶ را با گیربکس شش سرعته اتوماتيك AMT به بازار عرضه کنیم.

به گزارش ايكو پرس، فرشاد مقيمي مدير عامل ايران خودرو درحاشيه رونمايي از توليد نخستين گيربكس شش سرعته  دستي و اتوماتيك  ساخت داخل گفت : در دنیا هم اکنون 27 درصد خودروها با گیربکس دستی و 73 درصد خودروها با گیربکس اتوماتیک تولید می شود که بناست تا سال ۲۰۳۰ خودروهای با گیربکس اتوماتیک به ۸۲ درصد افزایش یابد

وي خاطر نشان ساخت :  اما در ایران در سال ۸۸،  ۹۵ درصد خودرو ها با گیربکس دستی و ۵ درصد خودروها با گیربکس اتوماتیک بود که در سال ۹۷ میزان خودروهای اتوماتیک به 27 درصدافزایش یافت اما با وجود مشکلات ناشی از تحریم در صنعت خودروسازی امسال ۹۲ درصد خودروها به صورت گیربکس دستی تولید شده است که بنا داریم تا سال ۱۴۰۴ نیمی از محصولات توليدي خود را با گیربکس اتوماتیک و نیمی دیگر را با گیربکس دستی تولید و به روانه بازار كنيم .

وی اضافه کرد: با داخلی سازی ۴۳ قطعه و ۸ طرح مواد اولیه تاکنون ۵۸ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در ایران خودرو رقم خورده است.

مقیمی همچنین گفت: اموال و دارایی های ایران خودرو به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای فروش ارائه شده و آگهی فروش آن نیز داده شده است که بر اساس ضوابط، فروش خواهد رفت.
نظرات بینندگان