arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

ارسال کمک‌های ترکیه به ایران برای مقابله با کرونا

محموله کمک‌های ترکیه برای مقابله با کرونا شامل یک هزار کیت تشخیص و ۷۸ هزار ماسک سه لایه و اقلام دیگر به ایران ارسال شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، محموله کمک‌های بهداشتی شامل یک هزار کیت تشخیص، چهار هزار و ۱۷۵ گان ، ۲۰ هزار روپوش، دو هزار عینک، چهار هزار ماسک N95 و ۷۸ هزار ماسک سه لایه به ایران ارسال شد.

بر این اساس، توافقنامه دولت‌های دو کشور برای اعطای کمک‌های پزشکی و دارویی از سوی «امینه آلپ مشه» معاون وزیر بهداشت ترکیه و «محمد فرازمند» سفیر ایران در آنکارا امضا شده است.

گفتنی است «شیخ احمد ناصر الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در گفتگوی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا از کمک انسان دوستانه ۱۰ میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا خبر داد.

روز گذشته نیز سه محموله کمک از سوی یونیسف، امارات عربی متحده و ازبکستان به ایران ارسال شد.کمک یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) سومین محموله ارسالی به ایران بود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این اعلام کرده بود که علاوه بر کمک‌های چین، ترکیه، امارات عربی متحده، آلمان، فرانسه و انگلیس، کمک‌های نقدی و تجهیزات پزشکی از ژاپن، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه دریافت شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان