arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

 دولت چین شهروندانی که ابتلا به کرونا را مخفی می کنند با سیستمی هوشمند تنبیه می کند

دولت چین اعلام کرده که تمامی شهروندانی را که تاریخچه بیماری خود را مخفی می کنند از طریق سیستم هوشمند اعتبار اجتماعی تنبیه می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت چین اعلام کرده که تمامی شهروندانی را که تاریخچه بیماری خود را مخفی می کنند از طریق سیستم هوشمند اعتبار اجتماعی تنبیه می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، چین که بارها به علت شکستن حریم خصوصی شهروندان مورد مواخذه قرار گرفته است، این بار نیز در یک اقدام جنجالی تهدید کرده است، افرادی که هرگونه تاریخچه ابتلا به ویروس کرونا را پنهان می کنند با استفاده از سیستم هوشمند عتبار اجتماعی این کشور مجازات می شوند.

به گفته سایت خبری فناوری چینی Abacus، مقامات پکن اعلام کردند که شهروندان ورودی از خارج از کشور که علائم یا تاریخچه پزشکی مربوط به کرونا ویروس را فاش نمی کنند و وارد شهرها می شوند باید در انتظار مجازاتی سخت باشند. این اعلامیه پس از آن منتشر می شود که یک زن مسافر از آمریکا به پکن علائم بیماری خود را پنهان کرد و پس از علائم تب و سرفه جواب آزمایش وی مثبت شد.

 پلیس پکن روز دوشنبه اعلام كرد كه این زن تحت بررسی است و می تواند به جرم اختلال در پیشگیری و كنترل بیماری های عفونی متهم شود. شانگهای در ماه فوریه سیاست های مشابهی برای مظنونین به بیماری که بیماری خود را مخفی می کردند در نظر گرفت.  

روشی که سیستم اعتبار اجتماعی چین اکنون برای متهمین کرونایی استفاده می کند چندان جدید نیست و اولین بار در سال 2014 اعلام شد، سیستم اعتبار اجتماعی برای پاداش و مجازات شهروندان استفاده می شود. افرادی که نمرات اعتباری کمی دارند در لیست های سیاه قرار می گیرند و حتی از رزرو بلیط قطار و سفر با آن نیز منع شوند در مواردی شدید تر حتی ممکن است از خرید املاک نیز منع شوند.

برچسب ها: فناوری ، کرونا
نظرات بینندگان