arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

خواهش می‌کنیم در خانه بمانید

تعدادي از هنرمندان فعال موسيقي طي روزهاي گذشته و در ايامي که اغلب خانواده‌ها بنا به توصيه‌هاي پزشکي در خانه قرنطينه هستند، دست به خلق دلنوشته‌ها، آثار هنري و اجراي زنده در فضاي مجازي زدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تعدادي از هنرمندان فعال موسيقي طي روزهاي گذشته و در ايامي که اغلب خانواده‌ها بنا به توصيه‌هاي پزشکي در خانه قرنطينه هستند، دست به خلق دلنوشته‌ها، آثار هنري و اجراي زنده در فضاي مجازي زدند.

تعدادي از خوانندگان و هنرمندان فعال موسيقي طي روزهاي گذشته و در ايامي که اغلب خانواده‌ها بنا به توصيه‌هاي پزشکي در خانه قرنطينه هستند، همراه با تعدادي ديگر از هنرمندان که از هفته‌هاي قبل کارشان را در فضاي مجازي آغاز کرده بودند، دست به خلق آثار هنري و اجراي زنده در فضاي مجازي زدند. اين در حالي است که در اغلب پيام‌هاي اين هنرمندان آنچه بيشتر مورد توجه قرارگرفته حضور همه خانواده‌ها و مردم ايراني در خانه‌هايشان براي قطع شدن زنجيره بيماري در قالب يک پويش ملي است.

روزبه نعمت‌اللهي خواننده صاحب سبک موسيقي پاپ با همکاري مديريت مجموعه برج ميلاد تصميم گرفت تا روز شنبه 24 اسفندماه کنسرت مجازي را براي مخاطبان خود اجرا کند. اين کنسرت با عنوان «صندلي‌هاي خالي» از سامانه آپارات پيش‌روي مخاطبان قرار گرفت. فرزاد فرزين و اشوان ديگر خوانندگان مطرح موسيقي پاپ کشورمان نيز روز جمعه 23 اسفندماه براساس ساعتي که به هواداران خود در فضاي مجازي وعده داده بودند، اجراهاي زنده‌اي را در فضاي پيش‌روي مخاطبان قرار دادند.

اين در حالي است که فرزاد فرزين روز يکشنبه 25 اسفندماه تک‌آهنگ «آتيش» را نيز منتشر کرد.علي زندوکيلي خواننده موسيقي ايراني هم که طي سال‌هاي اخير فعاليت‌هاي موثري را در موسيقي پاپ انجام داده، در صفحه شخصي خود فايل تصويري را از اجراي موسيقي توسط کودکان و نوجوانان منتشر کرده و در توضيح آن گفته است:

«تقديم به کودکان عزيز سرزمينم که در اين روزهاي سخت در خانه مانده‌اند.» حسام اينانلو نوازنده و آهنگساز شناخته شده موسيقي ايراني نيز که مدتي است در فضاي مجازي پروژه «بداهه» را آغاز کرده فايل تصويري جديدي را منتشر کرد و گفت: «در اين روزها بيش از هر موقعي مفهوم «اميد» در ذهنم تاب مي‌خورد؛ گاه کم‌رنگ‌تر و گاه اصلا ناپديد مي‌شود. تصميم گرفتم حالات اين روزهايم را در اين موقعيت خاص به‌صورت بداهه‌نوازي نشر دهم.

گُمانم اين بود در اين موقعيت بيشترين تصويري که مردم و من هر لحظه با آن مواجهيم اخبار است. حال اندک اخبار خوب و يا به وفور اخبار بد. من تلاشم براي نشر اين بداهه‌نوازي‌ها صرفا اين است که براي چند لحظه هم که شده از واقعيت اين روزها فاصله بگيرم و براي مخاطبم فاصله ايجاد کنم. باشد که تاثير حداقلي داشته باشد. آرزوي سلامتي براي تمام مردم دنيا به‌خصوص هموطنان عزيزم.»

 

سراج: از جامعه پزشکي تشکر مي‌کنيم
فريدون آسرايي خواننده موسيقي پاپ نيز با قدرداني از پرسنل بيمارستان‌هاي ميزبان بيماران کرونايي نوشت: «خدا همه پرسنل، بيمارستان‌ها رو خودش حفظ کنه، مهربان شمام خيلي مراقب خودتون باشيد، الهي اين بيماري هم زودتر از کل کره زمين محو بشه. الهي آمين.» حسام‌الدين سراج هم با انتشار ويدئويي که توسط کيوان مهرگان ساخته شده درباره مبارزه مردم با بحران کرونا گفت: «در درجه اول تشکر مي‌کنيم از جامعه پزشکي ايران که خيلي زحمت کشيدند و فداکاري و ايثارشان زبانزد شد. امروز فضاي مساعدي است براي کارکردن، ارتباط با ساز، با کتاب و تمرين‌هايي که هنرمندان که مي‌توانند داشته باشند.

رعايت آن اصولي که جامعه پزشکي مي‌گويد، بکنيم اما دچار استرس و اضطراب نشويم.» بابک جهانبخش خواننده موسيقي پاپ هم با دلنوشته‌اي اين اميدواري را به مخاطبان داده است که «ما زمستان ديگري را سپري خواهيم کرد. با عصيان بزرگي که درونمان هست و تنها چيزي که گرممان مي‌دارد، آتش مقدس اميدواري است.»

پرواز هماي خواننده موسيقي ايراني هم در تازه‌ترين پستش نوشت: «من به‌عنوان يک گيلاني خواهش مي‌کنم، خواهش مي‌کنم و خواهش مي‌کنم در خونه‌هاي خود بمونيد و خارج نشيد. چرا باور نمي‌کنيد که چه خطري همه ما را تهديد مي‌کنه؟ چرا باور نداريد که آمار مبتلايان به کرونا در رشت بيشتر از شهرهاي ديگه است؟؟» آرون افشار خواننده موسيقي پاپ نيز طي روزهاي گذشته نظر به درخواست مخاطبانش کنسرتي را به‌صورت زنده براي مخاطبان اجرا کرد و در توضيح آن گفت:

«اينم از اجراي لايو آهنگ دلشوره که قولش رو داده بودم. تقديم به مردم سرزمينم. اميدوارم هرچه زودتر از اين اوضاع بد رها بشيم همگي.» محمد اصفهاني خواننده نيز در يکي از پست‌هاي اينستاگرامي‌اش اظهارکرد: «وحشت و استرس بيهوده به مهار بيماري کرونا کمک نمي‌کنه و تازه بازدارنده و منفي هم هست. نتيجه نهايي اينکه هرکس با رعايت بهداشت فردي و اصول پيشگيري مي‌تونه خودمراقبتي داشته باشه و اميدواريم مسئولان نيز به وظايف خود در اجتماع جهت قطع زنجيره واگير عمل کنند و از متخصصان داراي تجربه و خارج از کشوره بهره برده تا مردم را هرچه زودتر به روال عادي زندگي خودشان از لحاظ پزشکي و بهداشتي بازگردانند.»

بهنام باني ديگر خواننده موسيقي پاپ با انتشار تصويري از پرستاران يکي از بيمارستان‌هاي تهران که اين روزها مشغول خدمت‌رساني به بيماران کرونايي هستند، توضيح داده است: «لبخند روحيه و انرژي، بدون شرح… دعوت به روحيه و انرژي مثبت، ماشاا... به غيرت و شرفتون، خسته نباشيد به همه عزيزاني که به هر نحوي دارن زحمت مي‌کشند براي ريشه‌کردن اين ويروس لعنتي… بايد به هم روحيه بديم. انشاءا... که هرچه زودتر تموم بشه…».

 

ما کنار هم در خانه مي‌مانيم
اشکان کمانگري خواننده موسيقي ايراني نيز تصريح کرد: «قانون بال پروانه به اين موضوع اشاره مي‌کند که اتفاقات کوچک و جزئي زندگي ما گاهي اوقات سرنوشت ما و ديگران را به‌طور کامل تغيير مي‌دهد. اثبات شده است که گاهي اوقات ارتعاش حاصل از بال‌زدن يک پروانه کوچک مي‌تواند باعث ايجاد يک طوفان بزرگ و سهمگين در يک جاي کره‌زمين شود. خيلي وقت‌ها ما تصميماتي مي‌گيريم که اصلا به آنها توجه نمي‌کنيم. اما همين تصميمات کوچک زندگي ما را شکل مي‌دهند و مي‌توانند مسير زندگي ما و ديگران را تغيير بدهند. در خانه بمانيم.» رضا صادقي هم با هشتگ «ما کنار هم در خانه مي‌مانيم» به مخاطبانش گفت:

«خيلي خبرها اومد که احتکار ماسک، گروني، شيادي و خيلي چيزا … اما اينا حداکثري نيستن و خيلي از ما کنار هم داريم با اين روزاي سخت و براي هم مي‌جنگيم.» حامد همايون هم در پست تصويري که براي هوادارانش گذاشته؛ گفت: «امروز حال کشورمان اصلا خوب نيست. استان‌هايي مثل گيلان، مازندران، تهران و امروز هم باخبر شديم استان هرمزگان اصلا شرايط خوبي ندارند و شرايط بحراني دارند.

تو را خدا اين دو هفته را به جهت حفظ جان عزيزانتان، پدر و مادرتان و کساني که دوستشان داريد در منزل بمانيد، سفر نکنيد مواظب سلامتي تون باشيد. تا دست به دست هم اين ويروس خطرناک کرونا را شکست بدهيم. خواهش مي‌کنم جدي باشيد و اين ويروس را جدي بگيريد چون اين بيماري بيماري خطرناکي است.

به اميد لبخند ايران.» طي روزهاي گذشته، سالار عقيلي، حجت اشرف‌زاده، گروه موسيقي «دال»، بنيامين بهادري، گروه سون و شهاب مظفري از جمله خوانندگاني بودند که پس از اطلاعيه‌هاي اخير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني‌بر تعطيلي کنسرت‌هاي اسفند ماه به‌دليل پيشگيري از شيوع بيماري «کرونا» تصميم گرفتند در فضاي مجازي کنسرت‌هايي را به‌صورت زنده برگزار کردند.

نوع برنامه‌ريزي اين گروه‌ها و خوانندگان در روزهاي گذشته هم به شکلي بوده که در ابتدا اطلاع‌رساني مختصري براي برگزاري يک کنسرت زنده در فضاي مجازي صورت گرفته و پس از چند روز در تاريخ و ساعتي که مقرر شده گروه متشکل از تعداد اندکي از نوازندگان به اجراي قطعات خود مي‌پردازند.

امير عظيمي خواننده موسيقي پاپ هم که طي ماه‌هاي گذشته با انتشار تک‌آهنگ‌هاي مختلف طرفداران خوبي پيدا کرده، در روزهاي گذشته موزيک ويدئويي را منتشر کرد که در آن از پرستاران و پزشکان بيمارستان‌ها در مواجهه با بيماران کرونايي و فداکاري آنها در اين چارچوب قدرداني موسيقايي کرده بود.

اين در حالي است که تعدادي ديگر از خوانندگان و هنرمندان فعال عرصه موسيقي از جمله محمد اصفهاني، احسان خواجه‌اميري، محمد معتمدي، سامان احتشامي، گروه «داماهي»، گروه «چارتار» و تعدادديگري از هنرمندان و خوانندگان نيز تلاش کرده‌اند تا با همراهي مردم، از آنها براي اميد به آينده دعوت کنند.

 روزنامه آرمان ملی

نظرات بینندگان