arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

۱۹ قربانی و ۳۲۶ مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۳۲۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۹ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر جواد آقازاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ نفر به تعداد مبتلایان و ۲ نفر به تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اضافه شده‌است.

وی اظهار داشت: تاکنون نمونه آزمایشگاهی ۹۶۴ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۳۲۶ نفر شامل ۳۴ درصد مثبت بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تاکنون ۱۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند ولی روند قرنطینه و کنترل آنان همچنان ادامه دارد.

وی از خانواده‌ها خواست در صورت امکان از حضور در مکان‌های پردتردد شهر همچون بازار، مناطق گردشگری و تاناکورا خودداری کنند و با نشستن در خانه‌ها از آلودگی به این ویروس در امان باشند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۱۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات بینندگان