arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹

توافق وزرای خارجه ژاپن، چین و کره جنوبی برای مقابله با شیوع کرونا

وزرای خارجه ژاپن، چین و کره جنوبی نسبت به اهمیت همکاری این سه کشور برای مهار شیوع ویروس جدید کرونا با یکدیگر توافق کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا و به نقل از تلویزیون دولتی ژاپن، توشیمیتسو موتگی وزیر خارجه ژاپن، وانگ یی وزیر خارجه چین و کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی امروز جمعه برای بیش از یک ساعت از طریق ارتباط ویدئویی اینترنتی گفت و گو کردند.

موتگی در این ارتباط ویدئویی گفت: گسترش این ویروس، اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است برای این سه کشور بسیار حائز اهمیت است تا با یکدیگر همکاری کنند، چرا که این کشورها مسئول حفظ صلح و ثبات این منطقه هستند.

وی گفت برای جلوگیری از گسترش فرا مرزی این ویروس، اهمیت دارد که مبادی ورودی را برای دوره محدودی کنترل کرد.

وزرای خارجه سه کشور موافقت کردند وزیران بهداشت این سه کشور به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون راه های عملی برای همکاری، بزودی یک کنفرانس تلفنی برگزار کنند.

آنها همچنین توافق کردند اطلاعات در مورد توسعه دارو و واکسن را با یکدیگر به اشتراک گذاشته، از تجارت بدون مشکل تجهیزات پزشکی اطمینان حاصل کرده، در زمان های اضطراری با یکدیگر همکاری کرده و برای کنترل های بهداشت عمومی بین المللی نیز بطور مشترک با هم فعالیت کنند.

موتگی پس از این دیدار به خبرنگاران گفت وانگ یی ابراز امیدواری کرده است بتوان بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو را بطور مقبولی برگزار کرد.

موتگی این حرف نخست وزیر شینزو آبه را تکرار کرد که ژاپن امیدوار است این بازی ها را تمام و کمال برگزار کند تا نشان دهد بشریت این ویروس را شکست داده است.

موتگی گفت وزیران خارجه چین و کره جنوبی هر دو حمایت خود را از الکپیک توکیو ابراز کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان