arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹

سرگردانی مسافر ایرانی به دلیل تصمیم ترکیش ایرلاینز

شرکت هواپیمایی ترکیه، چهارشنبه شب از سوار شدن مسافر ایرانی به پرواز زاگرب - استانبول در فرودگاه زاگرب در کرواسی جلوگیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرگردانی مسافر ایرانی به دلیل تصمیم ترکیش ایرلاینزبه گزارش  ایرنا؛ این مسافر ایرانی که اقامت کانادا را داشته، در مسیر پرواز ترانزیتی خود شب گذشته از ایالت کبک کانادا وارد فرودگاه زاگرب در کرواسی شد و با وجود داشتن بلیت و برخورداری از سلامت کامل، کادر پروازی ترکیش ایرلاینز، خلاف پروتکل‌های بین المللی و مقررات یاتا از سوار شدن وی به هواپیما بدون هیچ توضیح یا ارائه راه حل جایگزین، خودداری کردند.


پیش از این شرکت هواپیمایی ترکیه برخوردهای این چنینی با مسافران ایرانی در نقاط مختلف جهان داشته و اولین شرکت هواپیمایی است که برخلاف ماده ۴۳ مقررات سازمان بهداشت جهانی، به شکل یکطرفه و به بهانه ویروس کرونا، پروازهای خود به ایران را قطع کرد.


مسوولان سفارت ایران در کرواسی به محض اطلاع از بی احترامی به مسافر ایرانی، با پیگیری و اقدامات اداری، هماهنگی لازم را برای جابجایی این مسافر از طریق مسیر جایگزین انجام دادند.


این هموطن اکنون در میهن اسلامی و کنار خانواده است.
هواپیمایی ترکیه از پنجم اسفند ۹۸ همه پروازها از مبدا ایران را لغو کرده است. تا پیش از لغو پروازهای ترکیش ایرلاینز هر روز حداقل ۴ پرواز از تهران با هواپیماهای ایرباس ۳۲۱ و ایرباس ۳۳۰ و بوئینگ۷۳۷ با ظرفیت جابجایی بیش از هزار مسافر انجام می‌شد.


علاوه بر تهران هر روز از مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز نیز - به استثنای برخی روزها- پرواز هواپیمایی ترکیه برقرار بوده و روزانه حدودا تا ۸۰۰ نفر نیز از این ۴ شهر جابجا می‌شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان