arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۲ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹

مدیرعامل ایران خودرو:سال 99، سال توسعه محصولات جديد و ارائه خدمات نوين به مشتريان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو اظهار اميدواري كرد: در سال جديد بتوانيم در راستاي تحقق مطالبات و برآورده کردن خواسته‌هاي مردم عزيزمان، گام‌هاي موثري به‌ویژه در زمينه طراحي و توسعه محصولات جديد و ارائه خدمات نوين با بهره‌مندی از دانش و توان فني فرزندان اين مرزوبوم برداريم.

به گزارش ايكوپرس؛ فرشاد مقيمي در پيامي فرارسيدن بهار طبيعت و سال جديد شمسي را به تمامي صنعتگران سنگر جهاد كه در لباس توليد، چرخ توسعه، تعالی و پیشرفت جامعه را به گردش درآوردند، تبريك گفت و اعلام كرد:‌ با اعتمادسازي و ايجاد همدلي در بخش‌هاي مختلف بين تامين‌كنندگان و توليدكنندگان و همراهی كليه اركان سیاست‌گذاري در كشور و در سايه رهنمودهاي مقام معظم رهبري و با تفكر جهادي، سال متفاوتي را براي گروه صنعتي ايران‌خودرو رقم خواهيم زد.

متن کامل پيام مدير عامل گروه صنعتي ايران‌خودرو به اين شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
فرارسیدن فصل بهار که مقارن با موسم نو شدن است، برای ما که به لطف این تحول، سالی تازه را آغاز می‌کنیم، فرصت مغتنم بازخوانی ایام رفته و آرزومندی برای سال تازه است. امید آن‌ که به مدد لطف پرودگار عزیز حکیم، دعای «حول حالنا الی احسن الحال»، کارگر افتد و خداوند تقدیرمان را نیک گرداند.

در سالی که گذشت، ما توانستيم در سايه همدلي مجاهدانه و بهره‌مندي از ظرفيت و استعداد ارزشمند داخلي، تحقق بخش مهمي از برنامه‌هايي را كه براي اين سال طرح‌ريزي کرده بوديم را رقم زده و كارنامه درخوري را به پيشگاه ملت ارائه دهيم. مجموعه اقداماتي كه اهتمام به آن مي‌تواند پيشران موثري براي اين صنعت در شرايط دشوار امروز كشور باشد.

درحالی سال کاری 98 را به انتها رساندیم که با مجاهدت در میدان عمل و ابتکار، در مسیر رونق و شکوفایی صنعت خودروی ایران اسلامی، گام‌های بلندی برداشته‌ایم. دستیابی به اين موفقیت در شرایطی که دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی درصدد بودند تا با مانع‌تراشی و وضع تحریم در حوزه صنعت خودروی کشور، سبب ركود و زمینگیری آن شوند، باعث افتخار و مباهات كليه اركان اين گروه صنعتي است. 

در سال 98 گروه صنعتی ایران‌خودرو، شعار ملی رونق در تولید را معنا بخشید و توانست با حمایت‌های صنعتگران، بیش از ۴۰۵ هزار دستگاه خودرو را روانه بازار کند. این موفقیت در شرایطی کسب شد که تامین‌کنندگان این خودروساز در خط مقدم مبارزه با تحریم‌های بین‌المللي و با تکیه بر توانمندی‌های خود، توانستند بخش زیادی از قطعاتی که پیش از این از منابع خارجی تامین می‌شد را خود طراحی و تولید کنند.

در سالی که گذشت، ایران‌خودرو با افتخار توانست از خروج بیش از 58 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کند و در تولید 43 قطعه و 8 آیتم مواد اولیه خودکفا شود.

تمركز بر افزايش ظرفيت توليد به ميزان روزانه 2500 دستگاه، کاهش تعهدات معوق به میزان حدود ۹۰هزار دستگاه و جلب رضايت‌مندي مشتريان از ثمرات امضاي دو ميثاق نامه با قطعه‌سازان در نیمه دوم سال 98 بود.

همچنين عرضه 5 محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهينه، دناپلاس اتوماتيك و 207 پانوراما از برنامه توسعه محصول براي سال آينده اين خودروساز است و چهار محصول صندوقدارK132، كراس اوور K125 و هاچ بك K121 و همچنين دناي برقي نيز از بهمن سال 99 تا بهمن 1401عرضه خواهند شد.

ایجاد توازن و برقراری عدالت در نظام پرداخت به زنجیره تامین، خود عاملی مهم در ایجاد انگیزه و همراهی سازندگان در مسیر سخت تولید در سال گذشته بود. ایران‌خودرو، با پا نهادن در میدان جهاد، انگیزه‌ای صدچندان در جامعه قطعه‌ساز کشور ایجاد و با بازمعماری در شبکه تامین و تعامل موثر و شفاف با آن و با رعایت انصاف و ایجاد تعادل در نظام پرداخت به قطعه‌سازان، سبب ایجاد یکنواختی در آهنگ تولید و جمع‌آوری خودروهای ناقص جامانده در کف کارخانه شد.

از ديگر اقدامات مهم ايران‌خودرو درسال 98 و ‌در راستاي خروج از ماده 141 قانون تجارت، انجام ‌فرآيند تجديد ارزيابي دارايي‌ها به منظور بهبود ساختار مالي شركت بود كه اين فرآيند در آبان‌ماه سال جاري و پس از تصويب در هيات مديره، در سرفصل‌هاي سرمايه‌گذاري‌ها، زمين، ساختمان و ماشين‌آلات آغاز شد كه در اين  فرآيند قريب به 800 كارشناس رسمي دادگستري همكاري داشته‌اند و نتيجه آن، افزايش  نزدیک به ۲ هزار درصدي سرمايه شركت بوده است. 

از ديگر سو، ‌شركت ايران‌خودرو براي تامين نقدينگي توليد و سرمايه درگردش، واگذاري دارايي‌هاي غير مولد و مازاد را در دستور كار قرار داد و تلاش‌هاي زيادي در اين زمينه صورت گرفت كه نتيجه آن تاكنون، واگذاري ۶۲ ميليارد تومان از اموال و دارايي‌هاي مازاد ايران‌خودرو و 2500 ميليارد تومان از سهام شركت‌هاي تابعه بوده است.

همچنين بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي شركت‌هاي دانش‌بنيان در توسعه صنعت خودرو و ايجاد حركت يكپارچه و منسجم جهت دستيابي به محصولات جديد از جمله خودروهاي برقي، موضوعات مورد توجه ایران‌خودرو بوده است.

ایران‌خودرو نقشه راه توسعه خود در بخش‌های مختلف موتور، گیربکس، پلتفرم، صادرات را تدوین کرده و جهت اجرای هر چه بهتر آن، نیازمند معاضدت و یاری صنعتگران خدوم کشور است. یقیناً با اتحاد و وفاق ایجاد شده في‌مابين سازندگان و ایران‌خودرو، محصولات جدیدی رونمايي شده در سال 98، به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

بي‌شك آنچه از توفیق و افتخار در ارتباط با اقدامات موثر صورت گرفته در ایران‌خودرو حاصل شده، تلاش و کوشش پیگیر تک‌تک اعضای این خانواده است که با همراهی وزارت صمت، قطعه‌سازان، ‌زنجيره تامين، شبكه فروش و خدمات پس از فروش و اصحاب رسانه توانسته‌اند، سند افتخاری در تاریخ صنعت کشور به ثبت برسانند و جای آن است که به رسم ادب دربرابر این تلاش صمیمانه و صادقانه و همراهي تمامي سهامداران شرکت، مراتب تشکر و قدردانی خالصانه خود را اعلام کنم.
 
هرچند در روزهای پایانی سال، شاهد تهدید سلامت کارکنان بواسطه ویروس منحوس کرونا بودیم، اما توانستیم با كنترل‌هاي شبانه‌روزي و پايش‌هاي مستمر و به كارگيري سازوكارهاي متنوع در پيشگيري از ابتلاي كاركنان، امكان ورود اين ويروس را به ايران‌خودرو به حداقل برسانيم. گروه صنعتي ایران‌خودرو ضمن پاسداشت از تلاشگران عرصه سلامت براي مبارزه با ویروس کرونا، در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي خود با ارائه خدماتی نظیر تجهیز آمبولانس و همچنين راه‌اندازي خط تولید ماسک بهداشتی توانست كادر درمان و شبكه سلامت كشور را در مبارزه با کرونا ياري کند.
 
صنعت خودروی کشور راه‌های نرفته زیادی دارد که امیدواریم بتوانيم با حمايت متخصصان جهادگر گروه صنعتي ايران‌خودرو و در ظل توجه به رهنمودهاي داهيانه مقام معظم رهبري و با اتكا بر توان و ظرفيت داخلي و همچنين همت مضاعف زنجيره تامين ايران‌خودرو، ضمن تحرك بخشيدن به بخش‌هاي مختلف توليدي صنعت خودروی كشور، گام‌هاي اساسي در مسير اعتلاي بزرگترين شركت خودروسازي خاورميانه برداريم.
نظرات بینندگان