arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

کیفیت هوای اصفهان، روز شنبه دوم فروردین در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است. کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد ۱۳۵ (AQI) ، خیابان استانداری ۱۰۷ و خیابان دانشگاه ۱۰۸ در همه وضعیت ناسالم برای گروه های حساس وبزرگراه خرازی ۷۶ سالم ثبت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیفیت هوای اصفهان، روز شنبه دوم فروردین در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

به گزارش مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کلانشهر اصفهان در اسفند سال گذشته ۱۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ، یک روز ناسالم برای عموم و یک روز هوای پاک را داشت.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این باره به ایرنا گفت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان امروز در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل تا ظهر امروز با میانگین ۱۰۷در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

محمود مزارع افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد ۱۳۵ (AQI) ، خیابان استانداری ۱۰۷ و خیابان دانشگاه ۱۰۸ در همه وضعیت ناسالم برای گروه های حساس وبزرگراه خرازی ۷۶ سالم ثبت شده است.

وی تصریح کرد: کلانشهر اصفهان فاقد توانایی خودپالایی است که باعث می‌شود وضعیت کیفی هوا با شرایط آب و هوا ارتباط مستقیم داشته باشد.

شاخص کیفی هوا( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

همچنین بر پایه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان،بیانگر نفوذ تدریجی سامانه بارش زایی از مناطق غربی بر روی استان می باشد. بر این اساس امروز در اکثر مناطق استان افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق غربی بارش بارش برف و باران گاهی همراه با رعد و برق وتگرگ پیش بینی می شود.

از اواخر وقت امشب تا اواسط روز دوشنبه در اکثر مناطق استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید بارشهای رگباری همراه با رعد وبرق و احتمال تگرگ، درمناطق غربی و ارتفاعات شمالی و شرقی بارش برف و احتمال کولاک برف پیش بینی می شود.

جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد شهری وجاده ای در استان بویژه در مناطق غرب، شمال و شمال شرق استان طی روز یکشنبه و دوشنبه انتظار می رود.

دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۱ تا ۳ درجه افزایش خواهدداشت.

نظرات بینندگان