arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

آماده‌باش ارتش آمریکا برای مقابله با «اغتشاشات مدنی» در بحبوحه شیوع کرونا

در پی تسریع شیوع «کرونا» در ایالات متحده آمریکا، ارتش این کشور در حال آماده‌سازی ده‌ها هزار تن از نیروهای مسلح آمریکا برای مقابله با هرگونه اغتشاشات مدنی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالیکه دولت آمریکا تحرکات خود برای مقابله با شیوع کرونا را افزایش داده، ارتش این کشور در حال آماده‌سازی هزاران عضو نیروهای مسلح برای ایفای نقش بیشتر در مواجهه با این ویروس است تا در صورت بروز هرگونه اغتشاش و اخلال در نظم عمومی وارد عمل شود.

بنا به گزارش هفته‌نامه نیوزویک، دهها هزار نفر از نظامیان گارد ملی آمریکا احتمالاً برای کمک به ایالات آمریکا در رویارویی با شیوع سریع کرونا به حالت آماده‌باش درخواهند آمد.

گارد ملی آمریکا که بخشی از نیروهای ذخیره نیروی مسلح آمریکا به حساب می آیند، تاکنون در ۲۷ ایالت آمریکا از جمله نیویورک‌ و کالیفرنیا به حالت آماده باش درآمده‌اند تا به پاکسازی مکان‌های عمومی و تحویل مواد غذایی به خانه‌ها کمک کنند.

ژنرال «جوزف لنگیل» رئیس دفتر گارد ملی آمریکا اعلام کرد که در مجموع دو هزار نظامی آمریکایی تاکنون در پی شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را در ایالات آمریکا آغاز کرده‌اند و احتمال می‌رود طی روزهای آینده این تعداد، دو برابر شود.

اقدامات احتیاطی آمریکا در حالی تشدید می‌شود که نزدیک به ۹ هزار مورد ابتلا به کرونا در ایالات متحده گزارش شده است و سه هزار مورد از این مبتلایان در ایالت نیویورک هستند.

ویروس ناشناخته کووید-19 در ارتش آمریکا نیز وارد شده است و پنتاگون اعلام کرده است که 51 تن از کارکنان وزارت دفاع آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که البته هیچ‌یک از آنها بستری نشده‌اند.

این خبر در حالی منتشر شده است که چندی پیش گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه در پی تشدید شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا، مردم این کشور به خرید سلاح روی آورده‌اند و شبکه «اسکای‌نیوز» در خبری در این خصوص گفت، مردم آمریکا به صف‌های طولانی خرید سلاح پیوسته‌اند و می‌گویند که برای زمانی آماده می‌شوند که احتمالاً نظم عمومی در پی تشدید شیوع ویروس کرونا به هم بریزد.

فروشندگان سلاح در مناطقی که به شدت تحت تأثیر شیوع کووید-19 قرار گرفته‌اند از جمله واشنگتن، کالیفرنیا و نیویورک اعلام کرده‌اند که فروش سلاح در پی شیوع ویروس کرونا در این مناطق بسیار افزایش یافته است زیرا مالکان سلاح نگرانند که نظم عمومی برهم ریزد.

دانشگاه «جان هاپکینز» شمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا را ۱۹ هزار و ۶۲۴ نفر و تعداد فوتی‌های این ویروس را در این کشور ۲۵۰ نفر اعلام کرده است اما وبگاه worldometer تعداد مبتلایان را ۱۹ هزار و ۷۷۴ و قربانیان را ۲۷۰ نفر ذکر کرده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان