arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۷۳۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
المیادین گزارش داد؛

کووید ۱۹ در لبنان هم سیاسی شد / حمله حامیان آمریکا به ایران به بهانه کرونا

با اینکه ایران با تکیه بر ظرفیتهای داخلی خود همچنان پابرجا ایستاده و در حال مقاومت در برابر کروناست، فشارها بر آن، از باب سیاسی کردن ویروس، به لبنان هم کشیده شده است؛ جایی که وزیر بهداشت آن به حزب الله نزدیک است و گفته می شود برخی مبتلایان به کرونا در این کشور، از ایران آمده اند؛ در ادامه، شاهد یک حمله داخلی به حزب الله و وزیر بهداشت لبنان، از سوی هم پیمانان آمریکا بودیم؛ که براساس آن سعی در اثبات این مساله داشتند که ویروس، ایرانی است!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگ کرونایی آمریکا و ایران در لبنان / حامیان آمریکا ایران را مقصر کرونا می‌دانند! / آن‌ها می‌گویند برخی مبتلایان به کرونا در لبنان، از ایران آمده اند؛ وزیر بهداشت لبنان هم به حزب الله نزدیک است

نورالدين إسكندر در المیادین نوشت: در زمانی که یک بیماری عالم گیر اغلب دولتهای جهان را به خود مشغول کرده و در حال قربانی گرفتن است، سوء استفاده برخی دولتها از این بیماری برای مقاصد سیاسی، به چه معناست؟

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده  است: ترامپ، رئیس جمهور قدرتمندترین دولت جهان، در حالی که ادعای برتری نظامی و اقتصادی و مهمتر از آن، برتری اخلاقی و ارزشی آمریکا را دارد، ویروسی که تمام جهان درگیر آن است را چینی می خواند! رفتار وی شبیه به رفتارهای زمان قرون وسطا و نحوه تعامل مردمان آن زمان با بیماریهاست، که تصور می کردند اشخاص مبتلا شده به بیماریهای ناشناس، ملعون و منحوس هستند و باید از آنها دوری شده یا حتی لازم است کشته شوند!

در ایران، جمهوری اسلامی از تحریمهای آمریکا در زمینه های مختلف زندگی مردم و فعالیت دولت، پیش از انتشار ویروس، رنج می بُرد؛ در واقع تحریمهای امریکا شامل اساسی ترین بخش های اقتصاد ایران از تجارت نفت و ممنوعیت تعامل با شرکتهای ایرانی گرفته تا واردات وسایل ضروری برای بخش های حمل و نقل و تجهیزات پزشکی و دارویی، می شود. تلاش های آمریکا پیش از شیوع کرونا در ایران، برای وارد آوردن فشارهایی تا حد مرگ تدریجی، بر مردم ایران اوج گرفته بود، اما آنچه غیر قابل هضم و دور از انسانیت است، افزایش فشارهای ایالات متحده بر ایران و نظام پزشکی آن، در زمان انتشار ویروس در این کشور است.

حتی در این زمان هم تهدیدات آمریکا علیه شرکتها و دولتهایی که مایل به کمک به تهران بودند، ادامه یافت و باعث ایجاد این تصور قاطع شد که آمریکایی ها در مرگ ملت ایران با اغراض سیاسی، نقش عمده دارند و این یک نمونه کمیاب از سوء استفاده از بیماریهای همه گیر برای اغراض سیاسی و نادیده گرفتن کامل معیارها و ارزشهای انسانی است.

با اینکه ایران با تکیه بر ظرفیتهای داخلی خود همچنان پابرجا ایستاده و در حال مقاومت شجاعانه در برابر کروناست، فشارها بر آن، از باب سیاسی کردن ویروس، به لبنان هم کشیده شده است؛ جایی که وزیر بهداشت ان به حزب الله نزدیک است و گفته می شود برخی مبتلایان به کرونا در این کشور، از ایران آمده اند؛ در ادامه، شاهد یک حمله داخلی به حزب الله و وزیر بهداشت لبنان، از سوی هم پیمانان آمریکا بودیم؛ که براساس آن سعی در اثبات این مساله داشتند که ویروس، ایرانی است!

به این ترتیب به همین آسانی ویروس کرونا از سوی یک مکتب سیاسی که خود را وامدار آزادی و مساوات بین مردم می داند، منسوب به کشوری خاص می شود؛ در این شرایط، آیا طبیعی نیست که مسئولان چینی، ایرانی و روسی، از حمله بیولوژیک آمریکا علیه خود سخن بگویند؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
11
17
همه امکانات داره از چین میاد کدام ظرفیت داخلی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
2
20
پس هیچ فرقی باهم ندارین که ویروس را سیاسی می کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
ویروس منحوس!!!!
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
0
0
آدم ضعیف و بی حال و سر خورده، ناکار آمدی ها خودش را به دیگران ربط میده و بی عرضگی خودش را اینطور توجیح می کنه ، امروز هم روحانی تمام مصیبت های کشور را به امریکا ربط داد ، روحانی خودش عمدی دلار را گران کرد و زندگی مردم را به روز سیاه نشاند ولی توجبه او این است که تحریم ها سبب این بدیختی هاست ، ما 41 سال است که تحریم هستیم
عبدالله ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
0
0
ترامپ آمریکایی ازچندین سال گذشت برنامه ریزی های گسترش ویروس کرونا رادرچین وایتالیا روسیه وایران رااجرا ودردستورکار جدی دولت آمریکا واسراییل غاصب درنظرداشته وبهترین گزینه های خود رااجرانمود ازجمله ایجاد دیواربین آمریکا ومکزیک وممنوعیت افراد تحریم ایرانیان وافرادکشورهای موردهدف خود تحریم های اقتصادی و غیرو خودیرتردانستن نیروی نظامی درجهان باعنوان قطب قدرت برتر ووقبل از انتشارویروس کرونا دولت ومسولین آمریکا واسراییل غاصب خودشان رابه ویروس کرونا واکسینه نموده بودند وحالا میخواهندباندانمکاری های خود اذهان وباور مردم جهان را به نحوی برعلیه کشورچین قدرتمندکشورتجاری واقتصادی جهان درمقا‌‌‌‌بل خود آمریکای جهان خوار وخون ریزبودهبکشاند وکشورچین رابه نحوی نابودکندوکشورایران اسلامی راتسلیم خودکند .ولی آمریکا جنایتکاروسلطه طلب بدانددیگرملت جهان ملتفت شدندوبه زودی آمریکا به همراه اسراییل غاصب ازصفحه گیتی محو ونابود خواهند شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
1
اینکه در چین با جمعیت میلیاردی فقط 80 هزار نفر به این ویروس مبتلا شدند و توانستند جلوی انتشار ویروسی که از طریق هوا منتقل می شود را بگیرندمشکوک نیست.شاید اصلا نه 80 هزار نفری در کاربوده و نه 3000 فوتی!
نظرات بینندگان