arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا ۴۸ ساعته وارد می شود

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: تامین لباس، مواد بهداشتی و ماسک، به سرعت در حال انجام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: تامین لباس، مواد بهداشتی و ماسک، به سرعت در حال انجام است.

 

محمدرضا شانه‌ساز، روز شنبه دوم فروردین ۹۹، در نشست خبری که به منظور تشریح فعالیت ستاد هدایت و راهبری سازمان غذا و دارو در بحران کرونا برگزار شد، اظهار داشت: با شروع بحران کرونا مدیریت بهینه همسو و هدفمند درباره تدارک اقلام سلامت محور انجام دادیم. تا قبل از بحران بسیاری از اقلام در کشور تولید می‌شد و فرصت صادرات داشت با جدی شدن بحران افزایش ناگهانی مصرف را شاهد بودیم و بلافاصله از ظرفیت مردمی اصناف و بسیج برای تولید بیشتر استفاده کردیم.

 

وی افزود: به رغم این موضوع نقصان در کشور وجود داشت که تا امروز تا حد زیادی کمبودها برطرف شده است، این در حالی است که تحت فشار تحریم‌ها بوده‌ایم و در مقایسه با سایر کشورها توانستیم اقلام را بهتر تامین کنیم.

 

شانه‌ساز گفت: در کشور ما به رغم تحریم‌ها مشکلات کمتر از کشورهای بیگانه است ما تولید را در کشور چندین برابر افزایش دادیم و بخش اعظمی از نیاز کشور از تولید داخل در حال انجام است و موانع تولید و واردات اقلام مورد نیاز برداشته شد و اقلام مورد نیاز ۴۸ ساعته وارد می‌شود. در وزارت صنعت هم بخش زیادی از موانع برداشته شده است.

 

وی ادامه داد: از ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار لیتر الکل به ۴۰۰ هزار لیتر رسیده‌ایم و در زمینه مواد ضدعفونی کننده نیز افزایش تولید داشته‌ایم و مجوزها توسط دانشگاه‌ها و کمتر از یک روز کاری انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از هفته‌های پایانی سال ستادی برای ایام تعطیل تحت عنوان ستاد هدایت و راهبری شکل گرفت که همه استانداری‌ها در این ایام با سازمان غذا و دارو هماهنگ شوند. کارشناسان ما از ۸ صبح تا ساعت ۲۴ در این ستاد حضور دارند.

 

وی افزود: تامین لباس، مواد بهداشتی و ماسک از جمله اقدامات این ستاد است و مجوزهای واردات و تامین این اقلام به سرعت در حال انجام است و بلافاصله پاسخگویی انجام می‌شود. این ستاپ می‌تواند تجربه موفقی باشد تا با مستندسازی اقدامات در زمان بحران‌های دیگر از تجربیات استفاده کنیم. بحران کرونا به واسطه زمان کوتاهی که داشت مانور خوبی برای همه نهادها بود.

 

شانه‌ساز گفت: ۲۰۰ کشور دنیا درگیر این بحران شده‌اند و تامین اقلام از انها دشوار است و این کار با اولویت تکیه بر توان داخل در حال انجام است، اعداد و ارقام در حوزه کالاهای سلامت محور از جمله دارو و تجهیزات پزشکی نشان دهنده رونق تولید بوده و امسال نیز به شعار جهش تولید توجه ویژه ای خواهیم داشت.

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان