arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

شمار فوتی‌های کرونا ویروس در استان مرکزی به ۵۲ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: شمار فوت شدگان مبتلا به ویروس کرونا در این استان تاکنون به ۵۲ نفر رسیده است و بر اساس نتایج قطعی آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته مجموع مبتلایان به این بیماری به ۸۸۲ نفر رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر سید «محمد جمالیان» عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ بر اساس نتایج قطعی آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی شناسایی شده که به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در این استان به ۸۸۲ نفر رسیده است.


وی بیان کرد: ۵۴۴ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان مرکزی تاکنون بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: اکنون ۱۲۸ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند.

جمالیان اظهار داشت: از مجموع ۳۶ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در این استان، ۱۵ مورد در اراک، ۱۱مورد در ساوه و زرندیه، پنج مورد در دلیجان، ۲ مورد در محلات، ۲ مورد در آشتیان و یک مورد در تفرش بوده است.

وی تاکید کرد: انتظار است برای کاهش و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی، مردم در ایام نوروز از دید و بازدید خودداری کنند و با دیدار اقوام و آشنایان مسبب انتشار این ویروس نباشند، چرا که یک دید و بازدید ساده می تواند به قیمت جان آنان تمام شود و سالمندان و افراد مسن خانواده از گروه‌های در معرض خطر در برابر کروناویروس در جامعه هستند.

نخستین مورد مثبت به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از استان قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و تاکنون شمار مبتلایان به این ویروس در این استان به ۸۸۲ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان