arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

روزنامه مردم: تحریم ایران وضعیت مبارزه با کرونا را بدتر می کند

روزنامه مردم از پرتیراژترین روزنامه های چین در واکنش به «تحریم های یکجانبه و ناعادلانه واشنگتن علیه تهران» همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، یک نظرسنجی انجام داده است که بر اساس آن حدود ۴۸ درصد شرکت کنندگان معتقدند «تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران در این شرایط فقط اوضاع را بدتر می کند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا وب سایت چینی روزنامه مردم روز یکشنبه در یک نظرسنجی با عنوان «تحریم های آمریکا علیه ایران، چه مشکلاتی ایجاد می کند؟» سه گزینه را مطرح کرده و از خوانندگانش خواسته است به یکی از گزینه ها رای دهند، ۲۰ درصد خوانندگان این روزنامه هم به گزینه دوم یعنی «تحریم های آمریکا به همکاری های بین المللی علیه مبارزه با ویروس کرونا آسیب می زند» رای داده اند.

بقیه شرکت کنندگان برابر با ۳۲ درصد دیگر نیز گزینه سوم این نظر سنجی یعنی «یکجانبه گرایی آمریکا نه تنها به سایر کشورها بلکه به خود این کشور نیز آسیب می رساند» را انتخاب کرده اند.

این روزنامه همزمان با انتشار مقاله ای در مورد تاثیر تحریم ها بر مبارزه ایران با ویروس کرونا، نوشت: ایرانی ها در شرایطی سال جدید را آغاز کرده اند که به دلیل تحریم های آمریکا، در مبارزه با ویروس کرونا با مشکل مواجه شده اند.

گزارش به اظهارات ظریف وزیر خارجه ایران در مورد تحریم ها اشاره کرده و نوشته است وزیر امور خارجه ایران «تحریم های ناعادلانه» دولت آمریکا علیه ملت ایران را تهدیدی بر سر راه مبارزه ایران با ویروس کرونا معرفی کرده است.

روزنامه مردم نوشت وزارت امور خارجه آمریکا و وزارت بازرگانی این کشور، تحریم های جدیدی را بتازگی علیه شرکت ها و اشخاص ایرانی اعمال کرده اند که بیانگر یکجانبه گرایی واشنگتن است.

این گزارش در ادامه به آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در ایران اشاره کرده و نوشته است اگرچه آمریکا به ظاهر اعلام کرده است مواد غذایی و دارو از تحریم های ایران مستثنی هستند اما «تحریم بانک های ایرانی از جمله بانک مرکزی عملا امکان نقل و انتقال پول را از ایران گرفته است و توان ایران در خرید تجهیزات پزشکی و درمانی را محدود کرده است».

در ادامه این گزارش آمده است اعمال تحریم ها علیه تهران در میانه بحران کرونا «مصداق رفتار غیرانسانی آمریکا» است و حتی سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل نیز از آن انتقاد کرده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان