arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

درخواست کارگردان سرشناس هندی از وزیر خارجه این کشور برای تلاش جهت کاهش تحریم‌ها علیه ایران

«اکبرخان» کارگردان سرشناس هندی در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار حمایت هند از ایران و تلاش برای کاهش تحریم‌های آمریکا شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«اکبرخان» بازیگر، فیلمساز و کارگردان سرشناس هند در نامه ای به «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، تاکید کرده که در این شرایط به دلیل تحریم‌های غیرعادلانه آمریکا، حتی ایران نمی‌تواند از منابع مالی خود در جهت تجارت مشروع استفاده کند و از این رو هند باید در جهت حمایت از ایران برای کاهش تحریم‌ها حرکت کند.

این کارگردان هندی در نامه خود ایران را کشوری بزرگ با سابقه تمدنی، تاریخ غنی و میراث فرهنگی از هفت هزار سال قبل از میلاد مسیح معرفی می‌کند که در کنار هند به عنوان یکی از قدرت‌های معاصر و بزرگترین دموکراسی، جهان، می‌توانند از طریق همکاری‌های چند جانبه اقتصادی آینده بزرگی را رقم بزنند.
اکبرخان با ابراز تاسف از کاهش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و هند ظرف سال‌های اخیر، عنوان می‌کند که این امیدواری وجود دارد که دو کشور ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری کار با یکدیگر را به دو برابر افزایش دهند.

وی معتقد است همکاری دو ملت بزرگ ایران و هند می‌تواند توازن را در جنوب آسیا در ارتباط با شرق و غرب این قاره برقرار کنند.

متن این نامه را بخوانید.

این کارگردان هندی با بیان اینکه تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران، بیشترین تحریم‌های اعمال شده علیه یک کشور در جهان است، خاطرنشان کرده است: این وضعیت کار ایران برای مبارزه علیه کرونا را سخت‌تر می‌کند و حتی ایران نمی‌تواند ازمنابع خود برای تجارت مشروع و حتی خرید دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کند.

وی می‌افزاید: حتی کشورهایی که مخالف این تحریم‌ها هستند نیز مجبور به اعمال تحریم‌های غیرانسانی آمریکا شده‌اند.
اکبرخان در این نامه تاکید می‌کند که هند براساس اصول و آموزه‌های خود باید با بی عدالتی علیه انسان‌ها مقابله و برای برابری انسان‌ها تلاش کند و از این رو این کشور باید از ایران در این شرایط حمایت کرده تا در تحریم‌های غیرعادلانه علیه ایران تجدیدنظر شده و این تحریم‌ها کاهش یابد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان