arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

لایو خبر - ۴ فروردین ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تعطیلی مترو و اتوبوسرانی مشهد تمدید شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۰۰:۰۷

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری و قطارشهری این شهر تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

۲۳۳ نفر براثر کرونا در البرز جان باختند
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۰۰:۰۷

براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ،۲۳۳ نفر براثر بیماری ویروسی کرونا دراین استان جان باختند.

وزارت بهداشت: برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی منتفی است
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۰۰:۰۷

مشاور وزیر بهداشت خبر داد: فعلا نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست و این حضور منتفی است.

۱۲ فوتی و 2 مفقودی بر اثر سیل در کشور تا عصر امروز
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۰۰:۰۶

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر بارش شدید باران و سیل ناشی از آن در استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، قم، گیلان، کرمان و سیستان و بلوچستان تاکنون ۱۷ نفر مصدوم، 2 نفر مفقود و ۱۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ادعای پمپئو: ایران ویروس کرونا را به پنج کشور منتقل کرده است!
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۰۰:۰۵

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای دولت ایران را متهم کرد که ویروس جدید کرونا (کووید-۱۹) را به دست کم پنج کشور جهان انتقال داده است!

آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا از 6000 نفر گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۰۰:۰۴

آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد با مرگ 602 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان این ویروس در ایتالیا به 6078 نفر رسیده است.

افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۵۰۰ نفر
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۰۰:۰۴

منابع آمریکایی از افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۵۰۰ نفر خبر دادند. آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز طی 24 ساعت گذشته 8023 نفر افزایش یافته و به بیش از 41500 نفر رسیده است.

حکم جلب فرد متخلف مدعی طب اسلامی از سوی دادگستری گیلان صادر شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۲۱:۱۵

در پی مرگ یکی از بیماران عیادت شده توسط یک فرد معمم مدعی طب اسلامی که با ادعای درمان بیماران کرونایی وارد بخش قرنطینه بیمارستان انزلی شده و بدون رعایت مسائل بهداشتی صورت بیماران را با عطر آغشته کرده بود، حکم جلب این فرد متخلف از سوی مقام قضایی استان گیلان صادر شد.

رمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران: استمرار تعطیلی در استان تهران بررسی می‌شود/ تب‌سنجی روش مناسبی برای غربالگری نیست
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۲۰:۴۷

محمود زالی، فرمانده ستاد مدیریت کرونا در شهر تهران، با تاکید بر اینکه "تب‌سنجی روشی قطعی برای شناسایی بیماران نیست"، تصریح کرد: تب‌سنجی زمانی ارزشمند است که افراد را مورد معاینه بالینی قرار دهیم و طی پرسش‌ها و مشاهدات سایر علائمشان را نیز بررسی کنیم.

اتحادیه اروپا: ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران را افزایش می‌دهیم
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۹:۵۳

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت این اتحادیه ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران برای مقابله با ویروس کرونا را افزایش خواهد داد.

وزارت بهداشت: ‏آمار روزانه ‎کرونا را از امروز بصورت تفکیک استانی اعلام نخواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۸:۴۱

جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد: ‏آمار روزانه ‎کرونا را از امروز بصورت تفکیک استانی اعلام نخواهیم کرد چرا که از این مرحله قاعدتا تعداد بیماران شناسایی شده در هر استان، بیش از آنکه نشانه شیوع بیشتر بیماری باشد، نشانه ای از بیماریابی فعالتر است.

«فاصله‌گذاری اجتماعی»، طرح جدید وزارت بهداشت برای کرونا / وزیر بهداشت: علاوه بر خواهش و تمنا از شیوه های دیگری هم برای محدود کردن استفاده خواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۸:۱۰

وزیر بهداشت از ارائه طرحی تحت عنوان «فاصله گذاری اجتماعی» در جلسه ستاد ملی کرونا در روز سه شنبه با حضور رئیس جمهور خبر داد.

هواشناسی: پیش بینی سیلاب در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های شرقی کشور/ احتمال خسارات به محصولات کشاورزی/ بارش‌های خطرناک برای خراسانی‌ها
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۷:۲۱

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام این مطلب که در ۲۴ ساعت آینده احتمال سیلاب در استان‌های نیمه شرقی و شمالی کشور وجود دارد از کاهش دما در غالب مناطق کشور خبر داد و گفت: اتخاذ تمهیدات لازم برای خسارات احتمالی کشاورزی انجام شود.

اقدام عجیب دولت ترامپ ماه‌ها پیش از شیوع کرونا؛ اخراج یک متخصص همه‌گیرشناسی که به نیابت از واشنگتن در چین حضور داشت
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۶:۴۵

منابع خبری می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم متهم کردن چین به سانسور اطلاعات و جلوگیری از ورود متخصصان به آن کشور یک متخصص مسائل همه‌گیرشناسی که به نیابت از واشنگتن در چین حضور داشته را اخراج کرده است.

استانداری تهران: ادارات و بانک‌ها از فردا سه شنبه ۵ فروردین دایر هستند
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۲:۳۹

محمد امامی‌امین معاون امور اقتصادی استانداری تهران اظهار داشت: بر اساس مصوبه وزارت کشور تمامی مراکز تجاری و پاساژ‌ها که اقلام غیرضروری مردم را می‌فروشند تا ۱۳ فروردین ماه تعطیل هستند و تمامی فروشگاه‌های فروش مایحتاج، داروخانه‌ها، پمپ بنزین‌ها، نانوایی‌ها، میادین میوه و تره‌بار و سوپرمارکت‌ها فعال هستند. او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ادرات و بانک‌ها در این مدت تعطیل هستند یا خیر، گفت: تاکنون از سوی دولت در این خصوص ابلاغیه جدید نداشتیم و از فردا ادارات و بانک‌ها دایر هستند و در ساعات از قبل تعیین شده خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهند.

۸.۵ میلیون نفر به سفر رفتند/ ۶۵۰۰ نفر علایم کرونا داشتند
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۰:۵۷

سرپرست جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ۱۹ استان کشور در روزهای گذشته بیش از ۸.۵ میلیون نفر با بیش از  ۲.۸ میلیون خودرو خارج شده اند، گفت: در این حجم بالای خروج حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر با علایم مشکوک به کرونا مثل تب از سوی گروه‌های غربالگری و تب سنجی هلال احمر در مبادی خروج این استان ها شناسایی شدند که باید از سفر رفتن تحت هر عنوانی خودداری کنیم.

میرسیدی، مجری زن مشهور صداوسیما کرونایی شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۰۹:۳۴

مدیر روابط عمومی صداوسیما از ابتلای دکتر میرسیدی مجری و کارشناس پزشکی بخش‌های خبری صداوسیما به کرونا خبر داد.

مصرف الکل دست ساز در تربت جام ۱۱ فوتی بر جا گذاشت
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۰۹:۲۷

مصرف الکل دست ساز در تربت جام طی چند روز گذشته ۱۱ تن را به کام مرگ کشاند. تعداد مسمومیت افراد استفاده کننده از این مایعات دست ساز در این شهرستان به ۱۲۵ نفر رسیده است. به علاوه، هم اکنون ۲۴ نفر در بیمارستان سجادیه شهر تربت جام بستری هستند که وضعیت ۶ نفر از آنها وخیم است.

۷ فوتی و ۹ مصدوم براثر وقوع سیل
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۰۹:۱۹

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از فوت ۷ نفر براثر وقوع سیل خبر داد. مجتبی خالدی گفت: بر اثر بارش شدید باران در 7 استان هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان و کرمان شاهد وقوع سیل بوده‌ایم. وی گفت این حوادث 9 نفر مصدوم و ۷ فوتی برجای گذاشته است که ۵ مصدوم به مراکز درمانی اعزام و‌ ۴ نفر در محل درمان شده‌اند. وی گفت: دو نفر هم در شهرستان رودان مفقود شده‌اند، همچنین شاهد انسداد موقت محورهای فرعی در ریگان،کهنوج و فنوج هستیم‌.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۰۹:۱۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان