arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۹۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

شمار جان باختگان کرونا در استان اصفهان به حدود ۲۰۰ نفر رسید

شمار جان‌باختگان بیماری کرونا در استان اصفهان تا سوم فروردین نزدیک به ۲۰۰ تَن رسید و این خطه همچنان در وضعیت هشدار و قرمز شیوع کرونا قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار جان‌باختگان بیماری کرونا در استان اصفهان تا سوم فروردین نزدیک به ۲۰۰ تَن رسید و این خطه همچنان در وضعیت هشدار و قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه تعداد جان باختگان بیماری کرونا در ۲۲ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه را یکصد تَن و دانشگاه علوم پزشکی کاشان تعداد جان باختگان این بیماری در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را ۹۷ تَن اعلام کرد که در مجموع ۱۹۷ تَن در اثر ابتلا به کرونا در استان اصفهان فوت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این روز با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در استان به وضعیت هشدار و بحرانی رسیده است، اظهارداشت: تا روز سوم فروردین از سه هزار و ۳۳۳ نمونه آزمایشگاهی گرفته شده از افراد مشکوک، نتیجه آزمایش ۲ هزار و ۶۶ نفر منفی و یکهزار و ۲۶۷ نفر مثبت و قطعی بوده است.

آرش نجیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از میان بیماران مبتلا به کرونا، ۴۹۹ نفر زن و ۷۶۸ نفر مرد هستند، افزود: ۶۳۰ نفر از آنها از بیمارستان ها ترخیص شدند و ۵۳۷ نفر بستری هستند.

وی تعداد افراد جان باخته بر اثر بیماری کرونا در اصفهان ( به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) را یکصد تَن اعلام کرد و خاطرنشان کرد: ۴۰ نفر آنها زن و ۶۰ نفر مرد بودند.

نجیمی، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را ۵۸۸ تَن در اصفهان، ۸۸ تَن شاهین‌شهر و میمه، ۷۱ تَن خمینی شهر، ۶۶ تَن مبارکه، ۵۹ تَن لنجان، ۵۹ تَن نطنز، ۵۸ تَن نجف آباد، ۵۰تَن فلاورجان، ۴۰ تَن اردستان، ۳۲ تَن برخوار، ۲۹ تَن شهرضا، ۲۶ تَن گلپایگان، ۲۱ تَن نایین، ۱۷ تَن چادگان، ۱۴ تَن سمیرم، ۹ تَن فریدن، هشت تَن خوانسار، پنج تَن خور و بیابانک، چهار تَن فریدونشهر، سه تَن بویین میاندشت و سه تَن تیران و کرون، اعلام و اضافه کرد: ۱۷ تَن نیز مبتلا به کرونا از بین مهمانان و افراد غیر مرتبط با اصفهان شناسایی شدند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از شهرستان ها وضع بدتری دارند از مردم خواست تا با درک شرایط موجود و مشارکت اجتماعی در کاهش موارد ابتلا بکوشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان روز یکشنبه گفت: از میان متوفیانی که در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل داشتیم تا کنون نتیجه آزمایش ۹۸ نفر از نظر ابتلا به ویروس کرونا مثبت و ۲۲ نفر منفی اعلام شده است.

سید علیرضا مروجی افزود: بر اساس آخرین جواب‌های آزمایش دریافتی، ابتلای ۷۱۲ نفر از بیماران مثبت اعلام شد که از این تعداد ۳۸ درصد زن و ۶۲ درصد مرد بودند.

وی بیان کرد: از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل تا این لحظه تعداد یک‌هزار و ۳۲۸ بیمار ترخیص شدند و در زمان حاضر تعداد افراد بستری در مجموع ۴۳۶ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: از آغاز بیماری کرونا تا این لحظه در منطقه تعداد یک‌هزار و ۳۲۸ بیمار نیز بهبود یافتند و ترخیص شدند.

وزارت بهداشت نیز آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ (کرونا) تا سوم فروردین جاری در کشور را ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر و در استان اصفهان (مجموع اصفهان و کاشان) یک هزار و ۹۷۹ نفر اعلام کرد.

در مجموع با احتساب موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا، بیشترین تعداد مبتلایان به ترتیب در استان تهران با پنج هزار و ۹۸، اصفهان یکهزار و ۹۷۹ و مازندران یکهزار و ۷۰۰ تَن هستند.

مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به یک هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

این نکته قابل ذکر است که در استان اصفهان با توجه به فعالیت ۲ دانشگاه علوم پزشکی، امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

زمانی که وزارت بهداشت آمار روزانه ابتلا به بیماری کرونا را اعلام می کند درواقع از مجموع آمار و اطلاعات ۲ دانشگاه علوم پزشکی مذکور و همه ۲۴ شهرستان را سخن می‌گوید.

اصفهان بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۶.۵ درصد از جمعیت کل کشور را شامل می شود.

با در نظر گرفتن آمار سوم فروردین، این استان حدود ۹ درصد از بیماران مبتلا به کرونا و حدود ۱۲ درصد از جان باختگان این بیماری را دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
0
0
آمار کاشانو ظاهرا حساب نمیکنن . چون خودتون از قول مقامات پزشکی کاشان زدید که تا فلان روز ۱۲۰ یا ۱۲۵ نفر فقط در کاشان و یا کاشان وآران بیدگل فوت کردن بر اثر کرونا . پس یه چیزی این وسط نمیخونه . یا کاشان جزو اصفهان نیست یا آمار به غیر کاشا میگن که آمار استان پایین باشه این وسط
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
0
0
شما که نظری نمیذرید چرا این قسمتو حذف نمیکنید . مردم گوششون که دراز نیست . البته چرا دارزه وگرنه وضعیتمون اینطور نبود ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
0
خیلی آمار با حالی دادین اولی که نسبتش حدود یک به سه نشان داده شده 3333 نفرو.....
نسبت زن ومرد هم تو 100 نف 40 به 60
خیلی جالب......
نظرات بینندگان